با فیدیباکس در مترو کتاب بخوانید

با فیدیباکس در مترو کتاب بخوانید

فیدیباکس محصول جدیدی از فیدیبو است. مدیرعامل این شرکت در مورد فیدیباکس گفت: این محصول تحولی را در حیطه کتابخوانی به وجود می‌آورد.

به گزارش اکوسیستم، روز گذشته با حضور شهردار تهران، مدیرعامل دیجی کالا (سرمایه گذار اصلی فیدیبو) و دست اندرکاران فیدیبو و اهالی رسانه در ایستگاه مترو میدان ولیعصر مراسم رونمایی از این محصول جدید برگزار شد. در خلال مراسم حضور مسافرین مترو نیز به چشم می‌خورد‎ که با راهنمایی اعضای فیدیبو از چگونگی عملکرد فیدیباکس اطلاع پیدا می‌کردند.

فیدیباکس با استفاده از موبایل و ارائه یک کد QR، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که به مدت یک ساعت بطور رایگان از این نرم‌افزار استفاده کنند. جالب است بدانید، لازم نیست کاربر حتما کنار دستگاه حضور داشته باشند و به مدت یک ساعت هر جا که برود، دسترسی رایگان خود را خواهند داشت.

مجید قاسمی (مدیرعامل فیدیبو) از دستگاه فیدیباکس به عنوان آینده کتاب و نشر نام برد و خاطرنشان کرد که این سیستم برای اولین بار در دنیا ایجاد شده است.

قاسمی فاز اول فیدیباکس را درون ایستگاه‌های مترو معرفی می‌کند و اشاره کرد که در قدم‌های بعدی این دستگاه‌ها به مراکزی در سطح خیابان نیز وارد می‌شوند. مراکزی که بیشترین وقت مردم در آنجا تلف می‌شود.

مدیرعامل فیدیبو در مورد هدف اصلی فاز بعدی فیدیباکس گفت: اماکنی مثل مطب دکترها و بیمارستان‌ها، کافه‌ها و مراکز عمومی بیشترین جاهایی هستند که وقت باارزش مردم در آنجا هدر می‌رود و فیدیباکس می‌تواند با ارائه کتاب‌های خود بطور رایگان این خلا را پر کند. کتابخانه مترو این محصول تا کنون مجوز 8000 کتاب از آرشیو کامل فیدیبو را از سوی ناشرین دریافت کرده است که در روز اول بالغ بر 1000 جلد از این تعداد در دسترس مسافران قرار گرفت.

پس از آنکه زمان یک ساعته به پایان رسید، کتابی که دانلود شده است در کتابخانه کاربر آیکون فیدیباکس را دریافت می‌کند و کاربر می‌تواند مجددا توسط فیدیباکس مجوز یک ساعته بگیرید یا کتاب را با 20 درصد تخفیف بخرد.

قاسمی این اتفاق را گامی مثبت برای ادامه راه ارتباط استارتاپ‌های بخش خصوصی با سازمان‌های دولتی دانست و به این موضوع اشاره کرد که شهرداری و شرکت مترو شهر تهران تا به امروز حمایت خوبی از آنها کرده‌اند. وی از قول‌های مساعدی که مسئولان در مورد بنرها و تبلیغات محیطی مترو به آنها داده‌اند گفت و آینده این محصول را در متروی شهرهای دیگر مثل مشهد نیز متصور شد.

مدیرعامل فیدیبو گفت: آینده فیدیباکس به استقبال مردم بستگی دارد، اما اعتقاد داریم که این دستگاه آینده تبلیغات بازار ناشرین و کتاب است. تصمیم داریم در آینده طرح‌های جالبی را اجرا کنیم، برای مثال کتاب‌های قابل دسترسی در فیدیباکس گاهگاهی به مناسبت‌های مختلف تغییر پیدا می‌کند و به صورت پکیج‌های مختلف عرضه می‌شوند. مثلا یک ماه کتاب ناشر X روی کتابخانه قرار می‌گیرد و یا کتاب‌های ژانر و یا نویسنده‌ای خاص در مدت زمانی مشخص روی کتابخانه مخصوص فیدیباکس قرار داده می‌شوند.

قاسمی معتقد است که کتاب و کتابخوانی در ایران در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این قبیل اتفاقات می‌تواند قشرهای گوناگون مردم و از همه مهم‌تر افراد غرق شده در دنیای تکنولوژی را وارد حیطه کتابخوانی کند. وی همچنین نوید واردات محصولاتی مثل کتابخوان‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید توسط این سازمان با همکاری دیجی کالا را به کاربران می دهد. فیدیباکس فعلا در 22 ایستگاه مترو شهر تهران فعالیت دارد.

    نظرات