توافق آلفابت و آرامکو برای راه اندازی هاب تکنولوژی در عربستان

توافق آلفابت و آرامکو برای راه اندازی هاب تکنولوژی در عربستان

وال‌ استریت ژورنال از راه اندازی یک هاب تکنولوژی در عربستان توسط دو کمپانی آلفابت و آرامکو این کشور خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، براساس گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرد است، این دو کمپانی مذاکراتی برای تاسیس یک هاب تکنولوژی انجام داده‌اند. با وجود اینکه خبر همکاری آلفابت و آرامکو بطور رسمی منتشر نشده است، ولی افراد نزدیک به این دو کمپانی در مورد راه اندازی این هاب تکنولوژی اطلاعاتی را در اختیار وال استریت ژورنال قرار داده‌اند.

تاکنون مشخص نشده است که کدام یک از این دو کمپانی کنترل این هاب‌ تکنولوژی که دیتاسنترهایی نیز خواهد داشت را به دست می‌گیرند و اطلاعات کدام کمپانی‌ها روی آن ذخیره خواهد شد. آلفابت و آرامکو نیز اطلاعاتی را در مورد این همکاری منتشر نکرده‌اند.

براساس گزارشی که رویترز منتشر کرده است، دو شرکت آمازون و اپل به عنوان بزرگترین رقبای آلفابت و گوگل نیز در حال رایزنی و مذاکره با ریاض هستند تا بتوانند به بازارهای این کشور وارد شوند و سرمایه گذاری کنند. همانطور که حتما در اخبار شنیده‌اید، طی چند ماه اخیر محمد بن سلمان تغییرات زیادی را در کشور عربستان به وجود آورده است، وی نگرش مثبتی نسبت به تکنولوژی دارد، از اینرو شرکت‌های بزرگ فناوری جهان نیز قصد بهره بردن از این فرصت را دارند و در پی ورود به بازار عربستان و سرمایه گذاری در این کشور هستند.

سرمایه گذاری مشترک آرامکو و آلفابت می‌تواند راه را برای حضور این شرکت سعودی در بازار آمریکا بیش از پیش هموار کند. تا کنون مشخص نشده است که حجم سرمایه گذاری این دو کمپانی برای راه اندازی هاب تکنولوژی در عربستان چقدر خواهد بود.

آرامکو یک شرکت نفتی خصوصی در عربستان است، که شایعاتی مبنی بر ورود آن به بورس در آینده‌ای نزدیک شنیده می‌شود. چنانچه آرامکو وارد تالار بورس شود، احتمالا لقب باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت را به خود اختصاص خواهد داد؛ زیرا برآوردها حاکی از آن است که در حال حاضر ارزش این کمپانی بالغ بر دو تریلیون دلار است.

    نظرات