اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر به شرکت های دانش بنیان

اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر به شرکت های دانش بنیان

علیرضا دلیری (معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) اعلام کرد: در راستای فرصت‌های شغلی پایدار، به طرح‌های‌ اشتغالزای بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، دلیری بر اهمیت اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: این تسهیلات توسط هشت موسسه عامل پرداخت، به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌گردد.

وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های اقتصادی بخش خصوصی با اولویت حوزه‌های اقتصادی پراشتغال از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تسهیلات فوق به حوزه‌های اقتصادی پراشتغال تعلق می‌گیرند، گفت: فعالیت‌های بخش کشاورزی شامل گیاهان دارویی، آبزی پروری، کشت گلخانه‌ای، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات فنی و مشاوره‌ای و دیگر رسته‌های حوزه کشاورزی، جزو رسته‌های پراشتغال تحت پوشش این طرح به شمار محسوب می‌شوند.

وی اظهار داشت: به علاوه فعالیت‌های حوزه صنعت از جمله پوشاک، مصنوعات چرمی، خدمات فنی و مهندسی، مبلمان، مصنوعات چرمی، فرش دستباف و صنایع دستی و فعالیت‌های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزش و گردشگری سلامت، صنایع‌دستی روستایی، مراکز تفریحی و سرگرمی، اکو کمپ‌های بیابانگردی، گردشگری روستایی، خدمات حمل و نقل، مدیریت انرژی، خدمات سلامت و پزشکی و کسب وکارهای صنعت ورزش،  تولید محتوا، خدمات شهری و اجتماعی عمومی از دیگر طرح‌های اقتصادی بخش خصوصی با اولویت رسته‌های اقتصادی پراشتغال است که می‌توان به آن اشاره کرد.

دلیری ضمن اشاره کردن به نرخ سود تسهیلاتی که در این طرح اعطا می‌شود، افزود: نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است و برای طرح‌های دانش بنیان، نوآورانه و نخبگانی در مناطق مختلف شهری، روستایی، محروم، مرزی و محروم مرزی، یارانه سود تسهیلات نیز اعطا می‌گردد.

وی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح‌های دانش بنیان در مناطق شهری ۱۵ درصد، روستایی ۱۲ درصد، مناطق محروم شهری و روستایی ۱۲ درصد، مناطق مرزی روستایی ۱۰ درصد و در مناطق محروم مرزی شهری و روستایی ۱۰ درصد است. به علاوه متقاضیان یک سال بعد از دریافت تسهیلات، اقدام به بازپرداخت آن حداکثر طی مدت 6 سال می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار داشت: همه طرح‌های سرمایه گذاری در چهارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح‌های سرمایه گذاری و با بکار بردن ابزارهای مختلف مورد نظارت قرار می‌گیرند و طرح‌ها به ترتیب به تایید دستگاه اجرایی ذیربط، کارگروه اشتغال (کمیته فنی) استان و موسسه عامل می‌رسند. ‌

    نظرات