تری اسمیت سرمایه گذار برتر در سال 2017

تری اسمیت سرمایه گذار برتر در سال 2017

تری اسمیت یکی از افرادی است که سرمایه گذاری خود در شرکت فانداسمیت را در سال 2010 شروع کرد. اما ارزش و سود آوری سرمایه گذاری وی در سال 2017 میلادی 264 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اکوسیستم، در سال 2017 تری اسمیت توانست دوباره لقب برترین سرمایه گذار بریتانیایی را بعد از یک سال سخت از آن خود کند. اسمت در ماه نوامبر سال 2010 میلادی اولین سرمایه گذاری خود را برای شرکت فاند اسمیت انجام داد. در آن زمان وی بر این باور بود که این سرمایه گذاری برترین سرمایه گذاری است که تا آن انجام شده بود. شاید در آن زمان این موضوع بیشتر به یک بلوف شباهت داشت اما در سال 2017 اسنیت با افزایش 22 درصدی سرمایه گذاری خود در شرکت فاند اسمیت توانست بیش از 10 درصد از سرمایه گذاری ها در انگلستان و 12 درصد سرمایه گذاری ها در آمریکا را از آن خود کند.

میزان سرمایه گذاری اسمیت در سال 2010 برای شرکت فاند اسمیت چیزی بالغ بر هزار پوند بوده است و این سرمایه در سال 2017 میلادی در حدود 264 درصد افزایش در سود آوری داشته است.

در حدود 60 درصد از سهام شرکت فاند اسمیت در بازار بورس آمریکا قرار دارد و از آنجایی که ارزش پوند نسبت به دلار آمریکا همواره بیشتر است بنابراین سرمایه گذاری در شرکت فاند اسمیت برای آمریکایی ها بسیار سود آور است. ما بزرگ ترین بخش از این شرکت در کادرید اسپانیا مستقر است که فعالیت آن در حوزه رزرو و قیمت گذاری خطوط هوایی است. ارزش هر سهم از این بخش از 43 یورو در یعنی 38 پوند به 61 یورو در سال 2016 افزایش یافته است. اما بخش دیکری از این شرکت پی پال است که ارزش هر سهم آن در روز های گذته از 40 دلار به 74 دلار افزایش یافته است.

با نگاهی به شرکت های معتبر بریتانیایی می توان به این نتیجه رسید که شرکت فانداسمیت با ارزش 13.3 میلیارد دلار برترین و سود آور ترین شرکت در برتانیا محسوب می شود.

در سال 2017 میلادی بسیاری از شرکت های کوچک با تبلیغات فراوان سعی در جلب نظر سرمایه گذاران داشته اند. آن ها در وعده های خود قول داده بودند که سرمایه گذراان م توانند سود متوسط 5 ساله خود را در عرض 3 سال کسب کنند و همچنین علاوه بر کسب این سود، بتوانند کل مبلغ سرمایه گذاری خود را کسب نمایند اما متاسفانه تنها 1.6 درصد از این سرماه گذاری ها با سودهای قو داده شده همراه بوده است و در حدود 2.7 درصد از این سرمایه کذاری ها با شکست مواجه بوده است.

به عنوان مثال شرکت سرمایه گذاری نیل وود فورد یکی از آن شرکت هایی بوده است که علی رغم جلب توجه تعداد زیادی سرمایه کذار نتوانست به انتظارات آن ها پاسخ گوید و سال 2017 میلادی یکی از سخت ترین سال ها در طول فعالیت این شرکت بوده است.

    نظرات