رقابت يك تريليون دلاري؛ علي بابا رقيب اپل شد

رقابت يك تريليون دلاري؛ علي بابا رقيب اپل شد

چندی پیش خبرهایی در مورد اینکه اپل به زودی به ارزش یک تریلیون دلار دست پیدا می‌کند، منتشر شد و مدت کوتاهی پس از آن نیز مایکروسافت رقابت تنگاتنگی را برای به دست آوردن این جایگاه با اپل آغاز کرد، اما اکنون مدعی دیگری نیز برای عنوان اولین شرکت یک تریلیون دلاری شدن وارد رقابت شده است، علی بابا غول تجارت الکترونیک در چین.

به گزارش اکوسیستم، موسسه آماری MKM Partners پیش بینی کرده است که احتمالا علی بابا زودتر از سایر همتایان خود به ارزش یک تریلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.

راب سندرسون (Rob Sanderson) یکی از تحلیلگران این موسسه در مقاله‌ای که با عنوان مسیرهایی به سوی ارزشگذاری یک تریلیون دلاری و شرکت‌هایی که زودتر به این جایگاه می‌رسند منتشر کرد، نوشت: به نظر ما احتمال دارد که با ادامه روند فعلی طی یک تا سه سال آینده چندین شرکت به ارزش یک تریلیون دلار رسیده باشند. گوگل، اپل، آمازون، فیسبوک، تنسنت و علی بابا نامزدهای احتمالی این جایگاه را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه نوشت: هر یک از این شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۰ میلادی و اپل تا سال ۲۰۱۹ احتمالا می‌توانند به ارزش بازار یک تریلیون دلاری دست پیدا کنند؛ ما احتمال می‌دهیم که سرانجام در سال ۲۰۲۰ میلادی یکی از شرکت‌های اینترنتی موانع را کنار بزند که در این بین علی بابا شانس بیشتری را دارد.

در حال حاضر ارزش بازار علی بابا معادل 440 میلیارد دلار است. سهام این شرکت در سال 2017 میلادی رشدی برابر ۹۶ درصد را تجربه کرد. این تحلیلگر متذکر شد که تجارت آنلاین در چین نسبت به آمریکا دو برابر رشد داشته است و در حالی که نرخ درآمدزایی علی بابا یک به شش گزارش شده این نرخ برای آمازون یک به هشت بوده است.

سندرسون معتقد است که ارزش بازار علی بابا تا سال ۲۰۲۰ میلادی به رقم یک تریلیون دلار خواهد رسید، البته به شرطی که بتواند در سال ۲۰۱۸ درآمد خود به ازای هر سهم را به ۲۰ درصد بالاتر از میزانی که برآورد شده است، برساند و در سال ۲۰۱۹ نیز درآمدهایش رشدی ۴۵ درصدی را تجربه کنند.

نظرات