رویکردهای ارتقای سطح کیفی محتوا و جذب مخاطب در سال 2018

رویکردهای ارتقای سطح کیفی محتوا و جذب مخاطب در سال 2018

ارتقای سطح کیفی محتوا و استفاده از روش‌های درست برای جذب مخاطب، دو عامل کلیدی برای پیشرفت هر رسانه‌ای هستند. در ادامه راهکارهایی را بیان خواهیم کرد که می‌‌توانند در سال 2018 و سال‌های پس از آن به شما در دست‌یابی به این دو هدف مهم کمک کند.

اکوسیستم - اگر صاحب یک وب سایت یا وبلاگ هستید، ارائه محتوای با کیفیت و با ارزش یکی از اصول مهمی است که می‌تواند در جذب مخاطب و دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو کمک زیادی کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از رویکردهای سال میلادی آینده جهت ارتقای سطح کیفی محتوا بپردازیم. مطالب ذکر شده در این متن، بر اساس گفته‌های تعدادی از مختصصان این حوزه گردآوری شده است و پایه و اساس علمی دارد.

جامع بودن مطالب سایت

شما باید در انتخاب و تنظیم مطالب سایت طوری باید عمل کنید که تا حد امکان جامع و کامل باشند تا اگر مخاطب مطلبی مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما را در آن جستجو کرد، به‌راحتی آن را پیدا کند و مجبور نباشد برای یافتن مطالب مورد نظر خود، به سایت‌های رقیب شما مراجعه کند.

ارتقای سطح کیفی محتوای سایت

توصیه می‌شود به جای افزایش سطح کمی مطالب سایت خود، به ارتقای سطح کیفی آن‌ها توجه کنید؛ زیرا امروزه بیشتر سایت‌هایی در فهرست موتورهای جستجو قرار می‌گیرند که دارای مطالب تازه و به‌روزی باشند. امروزه موتورهای جستجو نتایج جستجو را بیشتر بر اساس آنچه که کاربر به دنبال یافتن آن‌ها است، نمایش می‌دهند و کلیدواژه‌ها در رده دوم اهمیت قرار می‌گیرند.

بهره‌مندی از کانال‌های مختلف برای یافتن مخاطب مورد نظر و محتوای مورد انتظار آن‌ها

دگرگونی در ساختار دنیای رسانه در آینده نزدیک شما را مجبور خواهد کرد برای ارتقای سطح محتوای رسانه خود از نگارش مقالات متداول فاصله گرفته و به سمت استفاده کاربردی از شبکه‌های اجتماعی مانند به اشتراک گذاشتن پادکست و ویدیو در استوری اینستاگرام روی آورید؛ بنابراین می‌توان استفاده ابزاری از شبکه‌های اجتماعی را نوعی آینده‌نگری تفسیر کرد.

تغییر در رویکردهای معرفی خود به مخاطبان‌تان

برای جذب مخاطب و تغییر محتوا بر اساس انتظارات و نیازهای مشتریان، باید مانند شرکت‌های رسانه‌ای عمل کنید و هدف از برقراری ارتباط با مشتریان نباید تنها معرفی محصول و خدمات شما نباشد، بلکه باید به گونه‌ای با مشتریان ارتباط برقرار کنید که اطلاعات ارزشمندی در رابطه با انتظارات آن‌ها به دست آورید.

توجه ویژه به پویایی محتوا

یکی از ارکان اصلی برای جذب مخاطب پویایی محتوا است. توجه به این اصل باعث می‌شود مخاطب با اشتیاق کامل رسانه شما را دنبال کند و آن را به سایر افراد نیز معرفی کند. چنانچه محتوای سایت شما بوی کهنگی بدهد و برای مخاطب هیچ جذابیتی نداشته باشد، سایت یا هر رسانه دیگری آینده خوبی نخواهد داشت.

توجه به انتظارت و نیازهای مخاطبان

توجه به این اصل می‌تواند در مدت کوتاهی سطح کیفی محتوای سایت شما را به طرز فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد. توصیه می‌شود محتوای سایت را بر اساس موضوعات داغ روزی که در موتورهای جستجو به دفعات جستجو می‌شوند، تنظیم کنید.

تلاش جدی برای جذب صحیح مخاطبان

بسیاری از سایت‌ها و سایر رسانه‌ها تنها به دنبال جذب مخاطب با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی و ابزار مشابه هستند؛ اما با توجه به شرایط فعلی حاکم در دنیای امروز، رسانه‌ها برای حفظ بقای خود باید طوری عمل کنند که مخاطبان به آن‌ها وفادار باقی بمانند. این کار باعث می‌شود میزان بازدید از سایت‌ها نیر به طور روز‌افزونی افزایش پیدا کند.

بهره‌گیری از ویدیو به عنوان یک ابزار کاربردی

تجربه نشان داده است که استفاده از ویدیو برای جذب مخاطب، روش بسیار موثری است و می‌توان از تاثیرات بالقوه این روش در ارتقای سطح کیفی محتوا نیز استفاده کرد. استفاده از ویدیو یکی از بهترین روش‌ها برای شناساندن برند خود به دیگران است.

استفاده از محتوی قابل درک

استفاده از محتواهایی که به سادگی قابل فهم باشند و سئوی آن‌ها به خوبی تنظیم شده باشد (بهینه‌سازی محتوا برای بهتر نمایش داده شدن در موتورهای جستجو) هم باعث افزایش محبوبیت سایت شما می‌شود و هم باعث جذب مخاطبان جوان و مشتاق می‌شود؛ برای دستیابی به این هدف بهتر است محتوای سایت خود را در غالب متون کوتاه ارائه کنید. در ضمن از کار کردن بر روی نسخه موبایل سایت خود نیز غافل نشوید

    نظرات