روش جالب شرکت Yoox برای فروش اینترنتی محصولات خود

روش جالب شرکت Yoox برای فروش اینترنتی محصولات خود

شرکت Yoox قصد دارد با استفاده از یکی از روش‌های جالب فروش اینترنتی، در سایت یوتیوب خرید کالاهای خاص را به کابران پیشنهاد می‌کند؛ البته کاربر تنها 15 ثانیه برای خرید کالاهای پیشنهاد شده فرصت دارد و پس از 15 ثانیه، تبلیغ مربوط به فروش آن کالا به صورت خودکار بسته می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، شرکت ایتالیایی Yoox که در زمینه عرضه کالاهای لوکس فعالیت دارد، شیوه جدیدی برای تبلیغ و فروش اینترنتی محصولات خود برگزیده است. در این روش که یکی از شیوه‌های جدید تبلیغ اینترنتی است و به آن تبلیغ تعاملی گفته می شود، خرید کالای خاصی به کاربر پیشنهاد می‌شود؛ اما مشتری تنها 15 ثانیه برای کلیک کردن بر روی تبلیغ فرصت دارد و پس از گذشت این مدت، پنجره تبلیغ به صورت خودکار بسته می‌شود. Yoox این شیوه جالب تبلیغاتی خود را از اواسط ماه میلادی جاری در یوتیوب و تنها در برخی از نقاط جهان اجرا خواهد کرد.

در این شیوه کاربران تنها 15 ثانیه برای تصمیم‌گیری در مورد خرید کالایی که در حال نمایش است، فرصت دارند و پس از گذشت این مدت ممکن است آن کالا دیگر هرگز نمایش داده نشود و یا فرد دیگری آن را بخرد. جالب است کالاهایی که با این شیوه تبلیغاتی به کاربران معرفی و عرضه می‌شوند، در خود سایت Yoox موجود نیست و کاربرانی که متمایل به خرید آن‌ها هستند، تنها از این طریق می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. دلیل انتخاب شرکت Yoox برای انتخاب یوتیوب برای اجرای این تبلیغ، بازدید بسیار بالا از این سایت در سطح جهانی است.

به نظر می‌رسد که این شیوه، تکنیک بسیار هوشمندانه‌ای برای فروش کالاهای این شرکت است؛ زیرا زمانی که تعداد کالایی برای فروش یا زمان خرید آن محدود باشد، حس ارزشمند بودن آن کالا به تعداد زیادی از افراد القا می‌شود و برای خرید آن تمایل زیادی پیدا می‌کنند. در کل زمانی که دسترسی به کالایی دشوار باشد، مردم احساس می‌کنند که آن کالا ارزش زیادی دارد و باید آن را حتما بخرند (البته تمام کالاهایی که به این شکل عرضه می‌شوند، لزوما با ارزش نیستند و تنها جو ایجاد شده باعث افزایش شدید تمایل افراد برای خرید آن‌ها می‌شود). علاوه بر شرکت Yoox، شرکت‌های دیگری همچون گوگل و Stink Studios که با مشارکت یکدیگر در حال کار کردن بر روشی شیوه‌های مختلف تبلیغات اینترنتی هستند، از زمان به عنوان عاملی برای جلب توجه کاربران استفاده می‌کنند.

این شیوه تبلیغاتی که در رویکرد بازاریابی دیجیتالی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، برای فروش کالاهای لوکس، پیشرفته و منحصر‌به‌فرد، روش خوبی به نظر می‌رسد و عملکرد بسیار خوبی در جذب کاربر دارد؛ البته زیبایی و جلوه‌های بصری تبلیغات اینترنتی نیز نقش زیادی در جذب مخاطب دارد.

 

    نظرات