اگر در جستجوي شغل جديد هستيد بايد آمادگي توضيح درمورد علت ترك كار قبلي خود را داشته باشيد

اگر در جستجوي شغل جديد هستيد بايد آمادگي توضيح درمورد علت ترك كار قبلي خود را داشته باشيد

اگر در جستجوی یک شغل جدید هستید، باید آمادگی داشته باشید که در مورد دلیل ترک کار قبلی خود توضیح دهید.

اکوسیستم – زمانی که برای مصاحبه شغلی به شرکتی مراجعه می‌کنید، احتمالا با این سوال روبرو می‌شوید که چرا شغل قبلی خود را ترک کردید؟ شاید صادقانه پاسخ دهید که از رئیس شرکت خوشم نمی‌آمد یا حقوق کافی دریافت نمی‌کردم. اما به باور سوزی ولچ (نویسنده کتاب پرفروش مدیریت)، این پاسخ‌های منفی می‌تواند شانس شما را برای استخدام کاهش دهد. پس چگونه پاسخی مثبت و بدون دروغ به این سوال بدهید؟ برای یافتن جواب با اکوسیستم همراه باشید.

از پاسخ‌‌های مصنوعی اجتناب کنید

مدیرانی که قصد استخدام پرسنل را دارند، معمولا متوجه می‌شوند که پاسخ دهنده با صادق برخورد می‌کند یا خیر؟ بنابراین داستان سرایی نکنید، دروغ گفتن در این شرایط اصلا کار درستی نیست. از سوی دیگر باید سوالی را که از شما پرسیده شده است را جواب دهید و آن را انکار نکنید.

پاسخی ندهید که فرد سوال کنند فکر کند با مدیران رابطه خوبی ندارید

یکی از اهداف مصاحبه کنندها این است که بدانند به چه علت شما کار قبلی خود را ترک کرده‌اید و آیا علت ناشی از مشکلات کاری بوده است یا خود فرد. به همین علت پیش از آنکه به مصاحبه شغلی بروید، دلخوری‌هایی که با مدیر قبلی‌تان داشتید را درون خود حل کنید؛ بطوریکه برای مدیران جدید این سوء تفاهم به وجود نیاید که شما رابطه خوبی با مدیران برقرار نمی‌کنید یا به قولی، فردی همیشه ناراضی هستید.

آینده نگری خود را نشان دهید

به جای صحبت در مورد شرایط منفی شغل قبلی خود، بیشتر نشان دهید آینده نگر هستید؛ سعی کنید پاسخ‌هایی که می‌دهید مربوط به آینده باشد. مکالمه را به سمتی سوق دهید که از اهداف خود برای شرکت جدید صحبت کنید و بیشتر به کارهای آینده متمرکز شوید.

    نظرات