راهکارهای مدیران موفق استارتاپی برای کاهش فشار و استرس

راهکارهای مدیران موفق استارتاپی برای کاهش فشار و استرس

برای بسیاری از ما کار و زندگی به هم گره خورده اند. صدای پیام ایمیل ها تمام روز با ما است. برای بنیانگذاران استارتاپ ها این پیچیدگی کار و زندگی بیشتر است. آپارتمان های آنها گاهی دفتر کارشان می شود و حتی بهترین دوستانشان ممکن است شرکای تجاری آنها باشند. اما بسیاری از این بنیانگذاران به این نتیجه رسیده اند که برای رشد و بهره وری بلندمدت، داشتن زندگی مهم ترین عامل است.

به گزارش اکوسیستم٬ تایم از چند بنیانگذار استارتاپ ها درباره استراتژی هایی که آزمایش کرده اند تا توازن بین کار و زندگی را پیدا کنند، سوال کرده است. در اینجا چند ترفند برای امتحان کردن وجود دارد:

ماجراهای خسته کننده را جذاب کنید مانند راه رفتن

مگان اسمیت، مدیرعامل و بنیانگذار FitReserve :هرروز من چند تماس کاری دارم. زمانی که این تماس ها را انجام می دهم، همزمان راه هم می روم. از دفتر خارج می شوم و احساس می کنم که مشغول کاری دلچسب هستم، حتی اگر واقعا کار ناخوشایندی انجام دهم.

سفر به دنیایی ناشناخته

دیوید والکر، بنیانگذار استارتاپ املاک و مستغلات Triplemint: یک سری سریال مستند در نتفیلیکس وجود دارد که به طور خلاصه همه چیز درباره طراحی است. زمانی که روز نسبتا طولانی در محل کار دارید، می توانید به دیدگاه های جدید از یک مستند بافته شوید. من اخیرا مستندی از یکی از معروف ترین طراحان کفش نایکی را تماشا کردم. برایم دیدن نحوه کار او و مقررات و تقاطع هنر و خلاقیت و کسب و کار جذاب بود. این ماجرا می تواند شمارا از تنش دور کند و متعادل شوید و خلاقیت خود را آزاد کنید.

در زمان فشرده کاری انجام دهید مانند آشپزی

دیوید کوماسکی، بنیانگذار Barkly Pets: من همیشه به سرگرمی هایی که از آنها لذت می بردم، برمی گردم. در واقع من هیچ وقتی برای خوردن غذای خوب ندارم. ولی برای فرار از استرس سعی می کنم غذایی را انتخاب کنم که درست کردن آن حداقل یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان ببرد. بهترین کار پختن غذایی مثل گنیوکی (gnocchi) است. اول سیب زمینی را 90 دقیقه بگذارید بپزد، بعد اجازه دهید خنک شود. آن را به قطعات ریز دربیاورید و بعد هم آرد را اضافه کنید. در نهایت شما یک گنیوکی دارید. آشپزی کاری کاملا متفاوت است و ذهن شما را نسبت به هرچه به آن فکر می کردید، دور می کند. به این ترتیب وقتی به پشت لپ تاپ خود برمی گردید، چند ساعت کاملا بدون درگیری ذهنی بوده اید و این می تواند به شما کمک کند که خلاق تر شوید.

مهارت جدید یادبگیرید مانند تعمیر موتورسیکلت

کارلی ستریف، بنیانگذار Bark/BarkBox: من به تازگی مکانی برای کار روی موتور سیکلت اجاره کرده ام. در واقع من در سیستم آموزش و پرورش یک مهندس مکانیک هستم، اما هرگز چیزی نساخته ام. من در حال حاضر روی موتور بونویل تریمپا (Triumph Bonneville) کار می کنم و در حال یادگیری سیستم های مکانیکی و الکترونیکی هستم. تحقیقات و برنامه ریزی های زیادی وجود دارد، من سعی می کنم آنها را آرام انجام دهم، چرا که نمی خواهم آنها در اولین تلاش من خراب شوند. اجزای موتور خیلی شبیه به یک شرکت است و سیستم های مختلفی وجود دارد.

 

    نظرات