تاپیک نوزدهم: از روشی جدید برای خرج کردن ارز مجازی تا ظهور اپلیکیشن قرض دادن پول

تاپیک نوزدهم: از روشی جدید برای خرج کردن ارز مجازی تا ظهور اپلیکیشن قرض دادن پول

در تاپیک نوزدهم نیز طبق روال تاپیک های گذشته به برسی 5 خبر مهم خارجی می پردازیم. لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته بیشترین اخبار منتشر شده در دنیای کسب وکار و استارتاپ های بین الملل مربوط به افزایش ارزش ارز های مجازی به خصوص بیت کوین بود. همچنین از روش های جالبی که برای خرج کردن این ارز مجازی روی کار آمده است نیز اخباری منتشر شده است.

LBX روشی جدید برای خرج کردن بیت کوین با کارت اعتباری است. LBX روشی برای مبادله ارز مجازی راه اندازی می کند LBX  یک استارتاپ انگلیسی است و در این روش کاربران قادر هستند با استفاده از یک کارت بدهی در هر مکانی از کشور که کارت ویزا پذیرش می شود، بیت کوین موجود در کارت خود را خرج کنند. این استارتاپ که (London Block Exchange LBX)  نام دارد به خرده فروشی ها  مؤسسه های سرمایه گذاری این امکان را می دهد که با استفاده از ارز مجازی خرید و فروش کنند. ارزهای مجازی قابل پشتیبانی توسط اپلیکیشن این شرکت عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، مونرو و ریپل . این اپلیکیشن به «دراگون کارت» هم متصل می شود که در این صورت کاربران می توانند با کسر ۰.۵ درصد کارمزد، در پایانه‌ های فروش POS ارز مجازی مورد نظر خود را به استرلینگ تبدیل کنند.

دو سامانه هوشمند اوبر و یاندکس با یکدیگر ادغام شدند. مدتی است که خبرهایی را درباره ادغام اوبر و یاندکس(تاکسی اینترنتی روسی) می‌شنویم؛ اکنون سازمان آنتی تراست این کشور (سازمانی نظارتی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در برابر تبانی و انحصار طلبی کمپانی‌های بزرگ در مورد تعیین قیمت‌ها و ارائه خدمات) موافقت خود را با این ادغام اعلام کرد تا دو کمپانی بتوانند در ماه‌های آینده قراردادهای مورد نیاز را امضا کنند. اوبر و یاندکس در کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، بلاروس و ارمنستان خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند. طرف قرارداد شرکت اوبر، بخش تاکسی اینترنتی این رقیب روسی است؛ البته یاندکس که به گوگل روسیه شهرت دارد، ۵۹.۳ درصد از سهام شرکت نهایی را در اختیار خواهد داشت.

هنگ کنگ به عنوان گران ترین شهر جهان برای تجارت و راه اندازی کسب وکار شناخته شد. هنگ کنگ عنوان گرانترین شهر جهان برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۷ میلادی را گرفت. خبرگزاری نیکی ژاپن اعلام کرد، هنگ کنگ به عنوان گرانترین شهر جهان برای تجارت و راه اندازی کسب و کار، جای لندن را گرفت. علت اصلی این امر، سقوط ارزش پوند انگلیس و توسعه روز افزون شرکت‌های هنگ کنگی در این کشور است. اجاره هر میز کار در ساختمان‌های اداری و مکان‌هایی مثل شانگ وان و ادمیرالتی هنگ کنگ در مقایسه با سال گذشته میلادی با ۵/۵ درصد افزایش داشت و به مبلغ ۲۷ هزار و ۴۳۱ دلار رسید؛ این در حالی است که در همین زمان اجاره یک میز کار در یک ساختمان اداری در بخش غربی لندن با ۱۹/۲ درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۶۶۵ در سال ۲۰۱۷ میلادی رسید.

دانلودهای موبایلی بازی Animal Crossing در عرض 6 روز به بیش از 15 میلیون رسید. گفته می شود بازی Animal Crossing توانسته است به موفقیت چشم گیری در میان بازی های موبایلی دست یابد. بر اساس گزارش های منتشر شده، کاربران فروشگاه  های اپلیکیشن اپ استور و گوگل پلی در عرض ۶ روز، ۱۵ میلیون بار این بازی را دانلود کرده اند. بازی Animal Crossing با تعداد ۱۵ میلیون دانلود در عرض ۶ روز توانسته است از رقبای خود مانند بازی Fire Emblem Heroes پیشی بگیرد. با این وجود این بازی همچنان از رقیب دیگر خود یعنی بازی Super Mario Run عقب است. بازی Supe Mario Run توانسته است رکورد بیشترین دانلود یعنی ۳۲ میلیون دانلود را در عرض ۶ روز بشکند. Pocket Camp که یکی از جدید ترین نسخه های بازی Animal Crossing است از جمله بازی های معروفی است که از زمان پیدایش و طراحی بازی Animal Crossing بیشترین تعداد دانلود را در بین کاربران داشته است. در این بازی، کاربران می توانند کمپ های منحصر به فرد خود را طراحی کنند و در ادامه می توانند با سلیقه خود آن را مبلمان کنند.

اپلیکیشن جدید Chummy برای قرض دادن و قرض گرفتن پول به بازار ارائه شد. به‌تازگی اپلیکیشنی به نام Chummy در دسترس شهروندان آمریکایی قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توانند از کاربران این اپلیکیشن در اطراف محل زندگی خود پول قرض بگیرند و یا به آن‌ها پول قرض دهند! به‌تازگی یک استارتاپ آمریکایی به نام Chummy اپلیکیشنی به همین نام طراحی کرده است که ساده‌ترین اپلیکیشن برای درخواست پول از دیگران و قرض دادن به آن‌ها است. در واقع این اپلیکیشن یک اپلیکیشن اجتماعی شهری بوده و یک پل ارتباطی بین افراد نیازمند پول و افراد متمایل به قرض دادن پول به نیازمندان اطراف خود است. افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، می‌توانند افراد نیازمند اطراف خود را به‌راحتی پیدا کرده و با قرض دادن پول به آن‌ها مشکلاتشان را به‌راحتی برطرف کنند و با این کار تبدیل به قهرمان شهر خود شوند. همچنین افراد نیازمند پول هم می‌توانند با این اپلیکیشن شهروندان بخشنده و با سخاوت اطراف محل زندگی خود را یافته و با یاری گرفتن از آن‌ها، مشکلات خود را تاحدودی برطرف کنند.

 

    نظرات