اختلال نماد اعتماد الکترونیکی رفع شد

اختلال نماد اعتماد الکترونیکی رفع شد

به دنبال رونمایی از نسخه جدید نماد اعتماد الکترونیکی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که عملکرد این نماد به حالت طبیعی بازگشته است و کاربرانی که هنوز با اختلال مواجه هستند، می‌توانند با اعلام مشکل ظرف مدت بیست و چهار ساعت اقدام به رفع آن کنند.

به گزارش اکوسیستم، چندی پیش که پیمانکار زیرساختی نماد اعتماد الکترونیک عوض شد، این نماد با اختلال مواجه شد. به دنبال این مشکل، رمضانعلی صادق‌زاده (رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک) اعلام کرد که احتمالا نماد اعتماد الکترونیکی بعضی از سایت‌های فروش اینترنتی دچار مشکل شود و در بعضی موارد این نماد غیرفعال گردد. همچین به دلیل این اختلال صدور نماد اعتماد الکترونیکی برای سایت‌هایی که اخیرا برای دریافت آن اقدام کرده‌اند، به تاخیر ‌افتاد.

اکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام نمود که نسخه جدید سامانه نماد اعتماد الکترونیکی از ۲۰ آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین افرادی که اخیرا درخواست دریافت نماد اعتماد الکترونیک کرده‌اند و فرآیند درخواست آنها با تاخیر مواجه بوده است، در روزهای آتی نماد خود را دریافت خواهند کرد.

ارائه خدمات جدید علاوه بر خدمات متداول سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، از جمله اهداف این سامانه برای ارائه نسخه جدید بوده است و به زودی نیز به بهره برداری می‌رسد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که مسئولیت ساماندهی کردن فعالیت سایت‌های تجارت الکترونیکی را دارد، از سال ۱۳۸۹ تاکنون اقدام به رونمایی از سه نسخه نماد اعتماد الکترونیکی کرده است.

نماد اعتماد الکترونیکی تنها مجوزی است که کاربران یک سایت با رویت آن می‌توانند از خرید خود اطمینان داشته باشند و سایت‌هایی که فاقد این نماد هستند یا نماد آنها غیرفعال شده است، گزینه‌های مطمئنی برای خرید اینترنتی نخواهند بود.

    نظرات