بیت کوین از مرز 8000 دلار گذشت

بیت کوین از مرز 8000 دلار گذشت

بعد از آنکه ارزش بیت کوین در 8 نوامبر کاهش داشت، روز گذشته برای نخستین بار ارزش این ارز رمز پایه از مرز 8000 دلار گذشت و به 8020 دلار رسید.

به گزارش اکوسیستم، پس از آنکه قیمت بیت کوین در روز جمعه در پایگاه بیت فینکس از مرز 8000 دلار گذشت، در قیمت 7900 دلار ثابت ماند.

حدود یک هفته پیش، راه اندازی هارد فورک segwit2X برای تقسیم بیت کوین کنسل شد. در پی این خبر قیمت بیت‌کوین بلافاصله از ۷۲۰۰ به ۷۸۰۰ دلار جهش کرد، اما ظرف یک ساعت قیمت کاهش یافت تا جائیکه قیمت بیت‌کوین به کمترین میزان خود در سه هفته گذشته یعنی ۵۵۰۰ دلار رسید؛ این در حالی بود که ارزش بیت کوین کش (زیر شاخه بیت کوین و رقیب کنونی آن) از ۶۰۰ دلار به ۲۶۰۰ دلار افزایش یافت.

با افت قیمت بیت کوین و افزایش قیمت بیت کوین کش، بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین ترجیح دادند به سوی بیت کوین کش بروند و تعداد تبادلات تایید نشده آن روز به ۱۳۵۰۰۰ رسید. در ادامه قیمت بیت کوین کش که سیر صعودی داشت به سرعت افت کرد و سرمایه گذاران دوباره به بیت کوین رو آوردند؛ قیمت این ارز رمزپایه نیز شروع به افزایش کرد و با بازگشتی پر قدرت توانسته رکورد جدیدی ثبت کند.

این تنها خبر خوب در مورد بیت کوین نیست، گروه مدیریت صندوق‌های تامینی انگلیس که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در صندوق‌های خود تحت مدیریت دارد، اعلام کرد که از زمان شروع به کار بازار سهام سی‌ام‌ای به تجارت بیت کوین روی خواهد آورد.

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، اپلیکیشن پرداخت اسکوئر در بیانیه‌ای به کاربران اعلام کرد که خرید و فروش بیت کوین را به طور کامل با پلت‌فرم پرداخت خود یکپارچه سازی کرده است. پس از این بیانیه ارزش بازار اسکوئر از ۱۵ میلیارد دلار به ۱۶ میلیارد دلار رسید.

    نظرات