استارتاپ ایرانی نیمکت های خورشیدی تولید می کند

استارتاپ ایرانی نیمکت های خورشیدی تولید می کند

در راستای حرکت به سمت شهر هوشمند، یک استارتاپ ایرانی در پارک فناوری پردیس نیمکت های خورشیدی تولید می کند.

به گزارش اکوسیستم، در دنیای امروز نیاز به شارژ مداوم و روشن نگه داشتن ابزار های وابسته به تکنولوژی، مسئله ی مهمی برای افرادی است که وابسته به تکنولوژِ هستند. ایده اولیه گروه فناوری انینو، شارژ در اماکن عمومی و با انرژی خورشیدی بود.

موفقیت پس از شکست

مدیر این استارتاپ، اشکان بابایی در معرفی تیم و هدف خود با اشاره به اولین پروژه ی گروه انینو گفت: سال گذشته با ایده ی ساخت خودرو الکتریکی گروه انینو، با هدف ساختن ایرانی پاک و هوشمند، شروع به کار کرد. اما به دلیل آماده نبودن کشور و همچنین ناتوانی در جذب سرمایه، بعد از ۶ ماه پروژه شکست خورد، شکستی که به ما را به بخش دیگری از انرژیِ های نو سوق داد. پس از آن گروهی جدید و 5 نفره با تخصص های متفاوت تشکیل دادیم و این بار بعد از توافق بر سر ایده جدید برای طراحی نیمکت، آلاچیق و درخت خورشیدی شروع به کار کردیم.

وی با اشاره به اهمیت مبلمان شهری در یک شهر هوشمند، گفت: ایده ی اصلی گروه ما، مبلمان شهری با انرژی خورشیدی برای شارژ لوازم الکترونیکی و همچنین تبلیغ بر روی مانیتور یا بدنه ی مبل بود.

یک ایستگاه با کلیه ی خدمات

وی درباره ی ماهیت محصولات این گروه گفت: این محصولات، شامل نیمکت ها و آلاچیق هایی است که با انرژی خورشیدی ، وسایل الکترونیکی را بدون نیاز به آدابتور شارژ می کنند. این سیستم ها خدماتی مثل روشنایی نور خودکار، به اشتراک گذاری اینترنت و مانیتور، مخابره اطلاعات در مورد وضعیت آب و هوا، آلودگی هوا، ترافیک و ... هستند. همچنین برای تولید و فروش برق توسط شبکه ی برق شهری، از استندهایی خورشیدی با نام درخت خورشیدی استفاده می شود.

بابایی با اشاره به ایجاد بستر LOT و امکان اضافه شدن ماژول های شهر هوشمند، مشتریان اصلی این محصولات را شهرداری ها، مراکز گردشگری و تفریحی، مراکز آموزشی و سازمان های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: تمام مجموعه هایی که به المان های شهر هوشمند اعتقاد دارند، باید برای رسیدن به آن گام بردارند. در کشور ما، محصولات مشابه در زمینه انرژی تجدید پذیر تولید نمی شود. ما تلاش کرده ایم در مقایسه با نمونه های خارجی، مزیت های رقابتی را مثل امکان تولید برق  VCجهت شارژ رایانه های شخصی و همچنین ارائه یک مانیتور برای به اشتراک گذاری اطلاعات، به محصولات خود اضافه کنیم.

افزایش سرعت استارتاپ با شتابدهنده ی شزان

در ادامه، بابایی، پیوستن به شتابدهنده ی «شزان» را اینگونه شرح داد: در نمایشگاه اینوتکس سال ٩۶، پس از شرکت در رویداد نوآوردگاه شزان، این شتابدهنده ایده ی ما را پذیرفت. در حال حاضر با همکاری و حمایت این شتابدهنده، تلاش های گروه برای فروش محصولات در حال به ثمر رسیدن است. اکنون نیز هم گروه ما و هم تیم شزان، در حال بازاریابی برای فروش محصولات هستند.

بابایی افزود: محصولاتی که مبتنی بر انرژی خورشیدی هستند، بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرند. امیدواری ما این است که محصولمان سهم خود را در بازار به دست آورد، البته محصول ما می تواند تغییر طراحی و کاربری بدهد و به عنوان ایستگاه های بازی، ایستگاه فروش و ایستگاه تبلغیات مورد استفاده قرار گیرد.

بابایی، با اشاره به اهمیت داشتن یک تیم حرف ای برای رسیدن به موفقیت ، بیان داشت: یک تیم قوی و هماهنگ، حتی پس از شکست ایده می تواند به زودی ایده ای بهتر را جایگزین کند، تیم ما متشکل از صدرا شکری، سعید آقایی، محمدرضا رضازاده، امیرحسین اکبری و صبا مهدی است که در رشته های مکانیک خودرو، برق قدرت، هوافضا و معماری هستند .

بابایی در انتها به کسانی که قصد ورود به حوزه نوآوری، تکنولوژی و استارتاپ را دارند گفت: چالش های بسیاری در راه وجود دارد، چنانکه مجموعه ما بیش از ۹ ماه هیچ درآمدی کسب نکرده است، حمایت های دولتی از این عرصه کم است و اینکه باید بر توانایی های شخصی خود و گروه تکیه کنید. پس پیش از هرچیز باید فلسفه و رسالت کاری خود را مشخص کنید؛ اگر هدف و رسالت محکمی نداشته باشید به زودی زمین خواهید خورد.

    نظرات