چین قصد دارد به بزرگترین بازار کار دنیا تبدیل شود

چین قصد دارد به بزرگترین بازار کار دنیا تبدیل شود

آمار مرکز HSBC چین حاکی از آن است که این کشور دومین مقصد خارجیان جویای کار است. چین قصد دارد به بزرگترین بازار کار جهان برای خارجیان تبدیل شود.

به گزارش اکوسیستم، بر اساس آماری که در وب‌سایت مردم ارگان حزب حاکم چین منتشر شده است، حدود 70 درصد خارجیان مقیم این کشور گفته‌اند که بعد از مهاجرت به چین، توانسته‌اند مهارت‌های شغلی خود را افزایش دهند.

HSBC از 27 هزار و 500 خارجی مقیم در 150 کشور دنیا نظر سنجی انجام داده است، نتیجه این نظر سنجی نشان می‌دهد که بعد از ایالات متحده آمریکا، چین دومین مقصد کار برای خارجیان می‌باشد.

حدود 50 درصد خارجیان مقیم چین گفته‌اند که بعد از فعالیت‌های حرفه‌ای و کار در این کشور موفق شده‌اند میزان درآمد و سپرده بانکی خود را افزایش دهند.

خارجیان مقیم این کشور اظهار داشته‌اند که رقابت سنگینی در بازار کار برای آنها وجود ندارد و به آسانی می‌توانند مشغول به کار شوند، البته شرایط زندگی برای آنها در چین آسان نیست و قوانین و مقررات دست و پاگیر زیادی برای صدور روادید و اقامت در این کشور وجود دارد.

با این وجود شرکت‌های چینی که سرمایه‌های هنگفتی دارند، اقدام به جذب خارجیان می‌کنند و قصد دارند که چین را به بزرگترین بازار کار دنیا برای خارجی‌ها تبدیل کنند.

خارجیانی که در این نظر سنجی شرکت داشته‌اند، تاکید کردند که سطح درآمد آنها در چین نسبت به کشورهای غربی مانند انگلستان کمتر است، اما هزینه‌های زندگی در این کشور نیز کمتر از دیگر کشورها است.

شانگهای به عنوان بزرگترین مرکز اقتصادی چین، میزبان بیشترین تعداد خارجیان است و تعداد آنها به حدود 140 هزار نفر می‌رسد که 93 هزار نفر آنها مقیم هستند و بقیه در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

    نظرات