کاهش 5 درصدی ارزش سهام تسلا

کاهش 5 درصدی ارزش سهام تسلا

اخیرا گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 شرکت تسلا منتشر شده است، این گزارش حاکی از ضرر بی سابقه این شرکت در مدت مذکور بود.

به گزارش اکوسیستم، بر اساس این گزارش زیان فصلی شرکت تسلا نسبت به سه ماهه قبل دو برابر شده است و به مبلغ 619 میلیون دلار رسید. این مقدار زیان تسلا بی سابقه بوده است، میزان زیان به ازای هر سهم نیز به رقم 2.92 دلار رسید که فراتر از انتظار بود. البته این شرکت توانست به درآمد کلی 2.98 میلیارد دلار دست پیدا کند.

ضرر بی سابقه تسلا

ایلان ماسک اعلام کرده است که تسلا قصد دارد تولید خودروهای دو مدل اس و اکس خود را تا 10 درصد کاهش دهد و منابع آن را برای تولید مدل 3 صرف کند که از برنامه عقب است. تسلا امیدوار است که میزان تولید مدل 3 را تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی به 5000 خودرو در هفته برسد.

این شرکت در ماه اکتبر سال جاری میلادی فقط 260 دستگاه خودرو تولید کرده بود که خیلی کمتر از هدف پیشین آنها یعنی 1500 دستگاه است، این موضوع از مشکلات متعدد برای تولید در کارخانه‌های خودروسازی تسلا حکایت دارد.

پس از ارائه این گزارش دلسرد کننده، سهام این شرکت 5 درصد کاهش یافت؛ با این وجود ارزش سهام این شرکت در سال جاری میلادی به میزان 51 درصد رشد داشت و بعضی اوقات ارزش بازار آنها حتی نسبت به رقبای سرشناسی مثل فورد، فیات کرایسلر و جنرال موتورز نیز بیشتر بوده است.

    نظرات