تقدیر از استارتاپ ها و طرح های تحقیقاتی برتر در نمایشگاه هفته پژوهش

تقدیر از استارتاپ ها و طرح های تحقیقاتی برتر در نمایشگاه هفته پژوهش

جلال بختیاری (مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم) اعلام کرد: وزیر علوم در هفته پژوهش از طرح‌های تحقیقاتی و استارتاپ‌های برتر تقدیر می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، هفته پژوهش سال جاری از 5 آذر ماه در استان‌ها با ریاست استاندار و به دبیری روسای دانشگاه‌های مادر استان‌ها آغاز خواهد شد.

بختیاری گفت: در هفته پژوهش امسال، وزارت علوم از فعالیت‌ها در ستادهای استانی بازدید می‌کند تا ستادها با برنامه ریزی منسجمی کار خود را در هفته پژوهش آغاز کنند.

وی با اشاره به این موضوع که 3 ایده از هر استان برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب خواهند شد، بیان کرد: سال گذشته 3400 طرح و فناوری در نمایشگاه حضور داشتند، اما امسال پیش بینی کرده‌ایم که بالغ بر 5000 طرح حضور داشته باشند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم در مورد تفاوت نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری با سال گذشته، گفت: زمان‌بندی نمایشگاه تغییر اساسی داشته و از طرف دیگر قصد داریم میزان قراردادها را افزایش دهیم، هدف ما بیش از 120 میلیارد تومان است.

وی با خاطر نشان کردن اینکه همانند روال هر سال به طرح‌های برتر جوایزی تعلق می‌گیرد، بیان کرد: به غیر از برترین‌های استانی، از 100 استارتاپی که در نمایشگاه حضور خواهند داشت، 10 استارتاپ برتر انتخاب می‌گردند و از آنها به منظور اجرایی شدن طرح‌شان حمایت می‌شود.

بختیاری ضمن تشریح چگونگی حمایت از استارتاپ‌های برتر، افزود: علاوه بر آنکه وزیر علوم از طرح‌ها و استارتاپ‌های برتر تقدیر خواهد کرد، آنها به پارک‌های علمی و فناوری و بخش‌های مختلف علمی و فناوری معرفی خواهند شد تا بتوانند طرح‌های خود را در قالب شرکتی دانش بنیان به نتیجه برسانند.

    نظرات