شوک بزرگ غول‌های اینترنتی؛ های‌وب، پارس آنلاین را خرید

شوک بزرگ غول‌های اینترنتی؛ های‌وب، پارس آنلاین را خرید

ایمان میری (مدیرعامل شرکت های وب) در صفحه اینستاگرام خود، اعلام کرد که این شرکت سهام پارس آنلاین را خرید.

به گزارش اکوسیستم، شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد که پارس آنلاین به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه ICT فروخته شود؛ اما اکنون این اتفاق افتاده است و مدیرعامل های وب نیز این خبر را در صفحه اینستاگرام خود رسما تایید کرد.

بر اساس توافقنامه‌ای که فی‌ مابین عبدالله فاتح (مدیرعامل شرکت پارس آنلاین) و ایمان میری به امضا رسیده است، سهام شرکت پارس آنلاین به مجموعه های وب واگذار می‌شود و تا آخر سال جاری فرآیند ادغام انجام خواهد شد.

میری در پست اینستاگرام خود از محمدجواد جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) و حسین فلاح جوشقانی (رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) برای کمک به دستیابی به این توافق تشکر کرد. در بیانه مشترک دو شرکت نیز اشاره شده است که، این توافق در راستای تحقق برنامه‌های وزیر ارتباطات مبنی بر شفاف سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی به منظور بهره‌وری از ظرفیت‌های بازارهای مالی به خصوص با حضور یافتن در بورس، صورت گرفت.

متن بیانه مشترک های وب و پارس آنلاین به شرح زیر است:

بسیار مفتخریم تا در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، به استحضار فعالان بازار سرمایه و فناوری اطلاعات و ارتباطات برسانیم که دو شرکت «های وب» و «پارس آنلاین» با تجمیع فعالیت‌ها، شبکه و دارایی‌های خویش در قالب شرکت «های وب»، به ارتقای بهره‌وری و توسعه روز افزون دسترسی به خدمات ارتباطی کشور شتاب بخشد.

این اقدام به منظور تحقق بخشیدن به برنامه‌های اعلامی جناب آقای مهندس آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر «شفاف سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی برای استفاده از ظرفیت‌های بازارهای مالی به ویژه از طریق حضور در بورس» صورت گرفته است و امید است تا در پی حضور موفق شرکت «های وب» در بازار بورس و اوراق بهادار تهران، این تصمیم که برای نخستین بار در صنعت ICT کشور اتخاذ شده است، زمینه‌ی رشد پایدار و رقابت پذیری این صنعت در ابعاد ملی و بین الملی را فراهم آورد.

لازم به ذکر است که اثرات این توافق بر سهام شرک «های وب» در آینده نزدیک و طی یک کنفرانس مطبوعاتی، به آگاهی عموم خواهد رسید.

این بیانیه به امضای عبدالله فاتح و سید ایمان میری رسیده است.

    نظرات