لیست میلیاردرهای مجله فوربز، بنیانگذاران فناوری در صدر

لیست میلیاردرهای مجله فوربز، بنیانگذاران فناوری در صدر

سرعت افزایش ارزش سهام شرکت‌های فناوری، باعث شده تا افرادی مثل بیل گیتس، جف بزوس و مارک زاکربرگ به مولتی میلیاردر تبدیل شوند.

به گزارش اکوسیستم، بهترین روش برای میلیاردر شدن در آمریکا، تاسیس یک شرکت در زمینه فناوری است. در حال حاضر بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت با ثروت 89 میلیارد دلار برای بیست و چهارمین سال متوالی صدر فهرست ۴۰۰ نفری فوربز از برترین ثروتمندان آمریکا را از آن خود کرد، البته چند ماه پیش برای مدت کوتاهی جف بزوس، بنیانگذار آمازون با ثروتی معادل 81/5 این عنوان را از وی گرفت.

سایر بنیانگذاران دنیای فناوری در حال کم کردن فاصله‌ی خود با صدر نشین این فهرست هستند؛ مارک زاکربرگ در سال گذشته توانست ثروت خود را 15/5 میلیارد افزایش داده و در مجموع با ثروتی معادل 71 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار گرفت. لری الیسون، بنیان‌گذار اوراکل هم با ثروتی معادل ۵۹ میلیارد دلار جایگاه پنجم را از آن خود کرد.

در جمع 5 نفر برتر این فهرست تنها فردی که در حوزه فناوری فعالیت ندارد وارن بافت، از دوستان بیل گیتس با ثروت شخصی ۷۸ میلیارد دلار است که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. البته وی به لطف سرمایه گذاری برکشایر هاتاوی (یک شرکت هلدینگ و خوشه در آمریکا) در آی‌بی‌ام و اپل، در زمینه فناوری نیز خبرساز شده است.

به تازگی لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل به ترتیب با ثروتی معادل 44/6 و 43/4 میلیارد دلار در جمع 10 ثروتمند فهرست فوربز قرار گرفته‌اند. استیو بالمر، مدیرعامل اسبق مایکروسافت با ثروت شخصی ۳۳/۶ میلیارد دلار در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. مایکل دل با ثروت شخصی ۲۳/۲ میلیارد دلار در جایگاه نوزدهم و پل آلن، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت با دارایی ۳۳/۶ میلیارد دلار در جایگاه بیست و دوم قرار دارند. اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل نیز با ثروتی معادل ۱۲/۶ میلیارد دلار، رتبه سی و پنجم را دارد.

در فهرست 400 نفری فوربز، 59 جایگاه را فعالین حوزه فناوری تصاحب کرده‌اند.

    نظرات