5 نکته اساسی برای موفقیت در حوزه بازاریابی دیجیتال

5 نکته اساسی برای موفقیت در حوزه بازاریابی دیجیتال

یکی از راه های ساده و آسان برای جذب مشتری و همچنين موفقیت در ارائه محصولات متناسب با نیاز بازار، استفاده از بازاریابی دیجیتال است. البته با وجود ساده بودن بازاریابی دیجیتال، اما این نوع بازاریابی قواعد مخصوص به خود را دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 اکوسیستم - هر فروشنده برای فروش هر محصول در سطح گسترده باید استراتژی منحصر به فرد خود را داشته باشد. هر چند با وجود فضای دیجیتال و رسانه های دیجیتال برای معرفی و فروش محصول، روند فروش محصول در سطح گسترده ساده تر شده است اما تکنیک های استفاده از این فضا برای فروش محصول منحصر به فرد و بسیار متفاوت است.

از این رو کارشناسان برای فروش محصولات با استفاده از فضای دیجیتال، 5 نکته کاربردی را برای فعالا بازاریابی دیجیتال گوشزد کرده اند که در ادامه به بررسی این 5 نکته خواهیم پرداخت.

انتخاب واسطه های مناسب برای فروش یکی از مهم ترین گام های  خرید و فروش در فضای دیجیتال است. بعد از اینکه فروشنده و صاحب محصول طیف مخاطب خود را شناسایی کرد، می بایست واسطه فروش مناسب را نیز شناسایی نماید. واسطه فروش در واقع می تواند ایمیل، اراسل پیامک و یا هر راهی برای ارتباط با مشتری باشد. برخی از صاحبان محصول از شبکه های اجتماعی برای معرفی محصول به مخاطبان خود ساتفاده می کنند. پی در اینجا واسطه فروش همان شبکه های اجتماعی خواهد بود. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوکف توییتر و اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی هستند که بیشتر سهم را در بازاریابی دیجیتالی در اختيار دارند. البته بهتر است از پلت فرم های زیادی برای ارائه محصول به مخاطب استفاده کرد و تنها به یک یا دو پلتفرم خاص بسنده نکرد.

بررسی شکست ها و موفقیت های پیشین نیز یکی دیگر از نکات کلیدی در موفقیت برای بازاریابی دیجیتال است. در واقع صاحب محصول می بایست با مرور تاریخچه شکست ها  و موفقیت های در بازاریابی دیجیتالی چالش هایی را که در موفقیت و یا شکست روند ارائه محصول گذرانده است را بررسی کند تا بتواند نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی کرده و بر روی آن ها تمركز نماید.

خلاق بودن نیز در زمینه موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. یکی از مهم ترین موارد برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی دیجیتال، داشتن خلاقیت کافی برای استفاده از فضای دیجیتال در معرفی محصول به مشتریان است. در واقع صاحب کسب وکار باید بداند که چگونه می تواند به قلب مشتری و یا مخاطب خود نفوذ پیدا کند و از آن برای ارائه محصول خود استفاده نماید.

از طرفی توجه به هزینه ها و سرمایه مناسب با آن هزینه ها نیز در بازاریابی دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دانستن میزان هزینه ها و سرمایه مناسب برای به ثمر رسانده یک کسب و کار بسیار مهم است. از طرفی صاحب کسب . کار باید بداند از طریق کدام یک از واسطه های دیجیتال برای معرفی محصول در آمد زایی بیشتری در قبال هزینه کمتری خواهد اشت. گاهی صاحب کسب و کار با سرمایه گذاری بیش از حد بر روی یک واسط دیجیتال نخواهد توانست آن میزان سود و در آمدی را که مد نظر داشته است به دست آورد.

انوع طلبی و داشتن تنوع در ارائه محصول و معرفی آن در فضای دیجیتال بسیار مهم است. در واقع یک فروشنده باهوش فروشنده ای است که اگر از شبکه های اجتماعی و یا ایمیل برای معرفی محصول خود به مخاطب استفاده می کند، هرگز و ابدا از یک ادبیات یکنواخت و مشابه استفاده نماید و همواره اصل تنوع طلبی را در انتخاب شعارهای تبلیغاتی خود و همچنین جملاتی که برای معرفی محصول خود استفاده می کند رعایت نماید.

نکته مهم و قابل توجه این است که موفقیت و توسعه در بازاریابی دیجیتال در طول یک شب اتفاق نمی افتد و زمان زیادی باید صرف شود تا علاوه بر یافتن نقاط قوت و ضعف آن، بتوان از بازاریابی دیجیتال در معرفی محصول استفاده نمود.

 

    نظرات