رونق گرفتن فین تک ها و تعطیلی شعب بانک ها

رونق گرفتن فین تک ها و تعطیلی شعب بانک ها

به گفته‌ی علیرضا لگزایی، قائم مقام بانک ملت، مدل کسب و کار فین تک‌ها به نحوه‌ای است که با رونق گرفتن آنها دارایی بانک‌ها کاهش یافته و شعبه‌های آن تعطیل خواهند شد.

به گزارش اکوسیستم، علیرضا لگزایی در مورد فعالیت فین تک‌ها در کشور بیان کرد: به علت اینکه فین تک‌ها می‌توانند در حوزه‌ی چابک سازی و تسهیل ارائه خدمات بانکی تاثیر مثبتی داشته باشد، قطعا بانک‌ها از این توان بهره خواهند بود.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر شاهد آن بودیم که بانک‌های پیشرو با راه اندازی فین تک و یا مشارکت با آنها در این حوزه پیشقدم بوده‌اند.

قائم مقام بانک ملت در مورد نگرانی بانک‌ها از فعالیت فین تک‌ها اظهار داشت: از نظر من بانک‌ها نه تنها نباید از فعالیت کردن فین تک‌ها هیچگونه نگرانی و هراسی داشته باشند، بلکه باید با تحول مدل کسب و کار خود و اصلاح شیوه‌ی بانکداری سنتی به سوی بانکداری نوین بروند.

وی راجع به مزایای استفاده کردن از فین تک‌ها از طرف بانک‌ها شرح داد: اگر بانک‌ها از فین تک‌ها استفاده کنند، هزینه‌ها و قیمت تمام شده خدمات بانکی به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

لگزایی در مورد تعطیل شدن شعبه‌های بانک‌ها با رونق گرفتن فین تک‌ها نیز گفت: بطور طبیعی مدل کسب و کار فین تک‌ها به گونه‌ای است که سبب کاهش دارایی و در پی آن تعطیل شدن شعب بانک‌ها می‌شود که نتیجه‌ی سال‌ها بانکداری سنتی است.

وی در مورد همکاری فی مابین بانک‌ها و فین تک‌ها بیان کرد: هم اکنون، تعداد فین تک‌هایی که در زمینه مالی مشغول فعالیت هستند، روبه افزایش بوده و با بانک‌های زیادی به این علت که از خدمات موبایلی و اینترنت بانک‌های آنها استفاده می‌کنند در ارتباط هستند.

قائم مقام بانک ملت در پایان افزود: در بانک ملت فین تک سکه که به شرکت به پرداخت ملت تعلق دارد، فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد، علاوه بر این دیگر فین تک‌ها نیز از جمله آپ، تاپ و... نیز با اکثر بانک‌ها و همچنین بانک ملت مشغول فعالیت هستند.

    نظرات