روسیه محدودیت جدیدی را برای بیت کوین در نظر گرفت

روسیه محدودیت جدیدی را برای بیت کوین در نظر گرفت

به زودی در روسیه وب‌سایت‌هایی که برای مبادلات از ارزهای رمزپایه مثل بیت کوین استفاده می‌کنند، مسدود می‌شوند.

به گزارش اکوسیستم، به گفته‌ی سرگئی شوتسوف، معاون اول بانک مرکزی روسیه این سازمان تصمیم دارد به زودی امکان دسترسی به وب‌سایت‌هایی که در مبادلات خودد از ارز رمزپایه مثل بیت کوین استفاده می‌کنند را مسدود سازد. وی علت این تصمیم را مشکوک بودن این ارزها عنوان کرد.

مقامات مالی این کشور نخست، هر نوع پول رمزنگاری شده‌ای را که مؤسسات رسمی غیردولتی در بازار عرضه کرده بودند را غیرقانونی دانست و دلیل این اقدام را امکان سودجویی با استفاده از این ارزها اعلام کرد. پس از مدتی مقامات روسیه موافقت خود با ارزهای رمزپایه مثل بیت کوین را به شرط کنترل و نظارت روی گردش مالی این ارزها اعلام کردند تا از این طریق دسترسی به این بازار کمی محدود شود.

شوستوف به تازگی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم دست روی دست گذاشته و هیچ اقدامی نکنیم. نمی‌توانیم به سرمایه گذاران خرده‌فروشی‌ها امکان دسترسی مستقیم و آسان به این ابزار مشکوک را بدهیم.

بیت کوین که در حال حاضر معروف‌ترین واحد پول مجازی به حساب می‌آید، در اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی به وجود آمد و طبق جدیدترین اخبار، هم اکنون در بازار با قیمتی حدود ۴۸۰۰ دلار معامله می‌شود. جالب است بدانید که در ابتدا قیمت اولیه‌ی بیت‌کوین کمتر از یک دلار بود.

شوستوف اعلام کر: به نظر ما کسب وکارهایی که در معاملات خود از ارزهای رمزپایه استفاده می‌کنند، ریسک بالایی را متقبل می‌شوند.

    نظرات