بانک مرکزی طی سندی فعالیت بیت کوین را بلامانع دانست

بانک مرکزی طی سندی فعالیت بیت کوین را بلامانع دانست

به گفته کوروش پرویزیان، رئیس‌کانون بانک‌های خصوصی، دوازدهم مهر ماه‌ سال جاری بانک مرکزی سندی را منتشر شد که در آن بندی در مورد پول‌های رمزگذاری وجود داشت و قاعدتا این سند مجوزی برای بلامانع بودن فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه است.

به گزارش اکوسیستم، مدیرعامل بانک پارسیان در مورد فعالیت بیت کوین و ارزهای رمزپایه در کشورمان اظهار داشت: بخشی از اقدامات لازم برای فعالیت ارزهای رمزپایه در حال انجام بوده که تحت عنوان بیت کوین نیست.

وی در ادامه افزود: ما هم باید متناسب با پیشرفت‌هایی‌ که در دنیا شکل گرفته، حرکت کنیم و همسو با نظام‌هایی که برای پرداخت و ارزش گذاری در مراودات فی‌مابین فعالان اقتصادی  وجود دارد، پیش برویم.

چندی است احتمال ممنوعیت بیت کوین از طرف دولت مالزی مطرح شده است، از پرویزیان سوال کردند که با توجه به این موضوع آیا احتمال دارد که ایران نیز آن را رد کند؟ اظهار داشت: این موضوع بر اساس سیاست‌های هر کشور بررسی می‌گردد، ولی بعضی از کشورها به سرعت در حال پیگیری این اقدام هستند.

وی درباره‌ی این موضوع که آیا احتمال ایجاد بازار سیاه در این خصوص وجود دارد، بیان کرد: نظام‌های الکترونیک مانند نظام‌های سنتی هستند و چنانچه با قاعده و با رگلاتوری فناوری اطلاعات باشند، کارکردهایی عادی خواهد داشت.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: همانطور که برای حواله‌های کاغذی یک سیستم نظارتی وجود دارد، برای یک پرداخت رمزگذاری شده نیز اگر قوانینی وضع شود و سیستم رگولاتوری داشته باشد، می‌توان همان مسیر را در پیش گرفت.

بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که خیلی سریع در فضای مجازی همه گیر شده و هیچ ارگان یا نهاد دولتی روی آن نظارتی ندارد. بیت کوین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون واسطه عملیات انتقال پول را انجام دهند.

    نظرات