موسس استارتاپ 300 میلیون دلاری: برای موفقیت باید با طرد شدن کنار بیایید!

موسس استارتاپ 300 میلیون دلاری: برای موفقیت باید با طرد شدن کنار بیایید!

نیک تارانتو، یکی از بنیان گذاران استارتاپ Plated است که بارها و بارها در آستانه ورشکستگی قرار گرفت اما با تلاش او و همکارش جاش هیکس، بالأخره دروازه های موفقیت را به روی خود گشود.

اکوسیستم - تارانتو طی مصاحبه ای که با CNBC داشته است درباره طرد شدن و پاسخ منفی شنیدن از سوی مشتریان و سرمایه گذاران، اما تسلیم نشدن و پا پس نکشیدن سخن می‌گوید. همان کاری که او با تمام وجود به آن اعتقاد داشته و عمل کرده است که مطلب پیش رو، شرحی از مصاحبه وی با این شبکه است.

خیلیها من و جاش را دیوانه خطاب می‌کردند. چراکه از صدها سرمایه گذار پاسخ منفی شنیدیم اما مصرانه به راهمان ادامه دادیم، راهی سخت که همیشه و برای همه با موانع و چالشهای بسیاری همراه است. اما من می‌خواهم از موضوعی در این باره حرف بزنم که خیلیها به شدت از آن متنفرند؛ پاسخ نه شنیدن!

یک حقیقت تلخ در این باره وجود دارد و آن اینکه از هر صد نفری که برای جذب سرمایه به آنها مراجعه می‌کنید، یقیناً 97 نفر به شما پاسخ منفی می‌دهند و فقط 3 نفر حاضر به حمایت از شما می‌شوند. ما هم طرد شدیم و پاسخ منفی شنیدیم. رد شدنهای مکرر ابداً به این معنا نیست که ایده بدی دارید و یا اینکه فرد احمقی هستید، بلکه تنها به این معناست که باید ثبات قدم داشته باشید و درست سراغ کسانی بروید که برای شما و ایده تان ارزش قائل باشند و حاضر باشند حمایتتان کنند.

به نظر من طرد شدن و نه شنیدن، به خصوص در مراحل اولیه کسب و کارتان بسیار طبیعی و حتی ضروری است. شما باید با قوت به راهتان ادامه دهید و در این راه با افراد زیادی گفتگو کرده و به آنها ثابت کنید ایده فوق العاده ای دارید و دیگران اشتباه می‌کنند. ما هم همین روند را ادامه دادیم و سرانجام گفتگوها و تلاشهایمان این شد که در یکی از برنامه های پرمخاطب ABC به نام «شارک تنک» حضور پیدا کردیم و از شرکتهای مختلفی از جمله O’leary سرمایه جذب کردیم. این شرکت حدود 1346 درصد بازگشت سرمایه داشته و طبق گفته مدیرانش امضای قرارداد فروش 300 میلیون دلاری در تاریخ شارک تنک بی سابقه بوده است.

ما همچنین موفق شدیم از شرکتهایی مثل ff Venture Capital و Greycroft Partners و Formation8 سرمایه جذب کنیم و موفقیتمان را چند برابر کنیم.

کلام آخرم این است که همه را به داشتن رویاهای بزرگ و جسورانه دعوت می‌کنم؛ رویایی که باعث شود هر روز هیجان زده از خواب بیدار شوید. به کم قانع نباشید. یک هدف و مأموریت بزرگ برای خودتان تعریف کنید و سرسختانه برای رسیدن به آن تلاش کنید، پاسخهای منفی را تحمل کنیدو سختیها را به جان بخرید اما هرگز از رویای خود دست دست نکشید.

    نظرات