آمازون در حال بررسی بازار دارو برای ورود به این حوزه است

آمازون در حال بررسی بازار دارو برای ورود به این حوزه است

اخیرا شرکت آمازون در حال تصمیم گیری در مورد ورود به بازار دارو است. این شرکت در مراحل نهایی تصمیم گیری بوده و به خوبی می‌داند که ارزش این بازار چند میلیارد دلار است.

به گزارش اکوسیستم، از آنجا که بازار داروها د رکشور آمریکا 560 میلیارد دلار ارزش دارد، لذا آمازون چند سالی اسن که بررسی این بازار پرداخته است. در سال‌های اخیر حتی شنیده می‌شد که این کمپانی از مشاورانی برای بررسی بازار دارو کمک گرفته است. به تازگی شبکه CNBC ایمیلی را از آمازون تایید کرده که طی آن این شرکت تصمیم نهایی خود را تا دوم آذر ماه سال جاری در ارتباط با ورود به بازار دارو می‌گیرد.

اگر تصمیم شرکت آمازون برای ورود به بازار دارو قطعی شود، آنها باید زنجیره‌های تامین جدیدی را به وجود آورند که این امر ممکن است چند سال زمان نیاز داشته باشد. برای این منظور این شرکت آمریکایی باید از کارشناسان خبره زنجیره تامین نیز استفاده کنند. در نتیجه احتمالا به زودی نمی‌توان انتظار راه اندازی این کسب و کار جدید را داشت.

البته در حال حاضر نیز با فروش محصولاتی مانند گازهای استریل پانسمان و دماسنج های پزشکی، تا حدودی در بازار تجهیزات پزشکی فعال است، علاوه بر این گروهی به اسم 1492 در آمازون روی پروژه‌های نرم افزاری و سخت افزاری از قبیل توسعه کاربردهای مرتبط با سلامت اسپیکر هوشمند اکو فعالیت دارند.

تا کنون هیچ یک از مقام‌های رسمی آمازون در مورد این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

    نظرات