11 ابزار ساده برای مدیریت هرچه بهتر کسب و کار

11 ابزار ساده برای مدیریت هرچه بهتر کسب و کار

به عنوان صاحب یک کسب و کار بزرگ یا کوچک، مسئولیتهای زیادی متوجه شماست، از پیدا کردن بهترین کارکنان گرفته تا کسب رضایت حداکثری مشتری؛ بنابراین باید مطمئن باشید همه چیز طبق برنامه و خوب پیش برود.

اکوسیستم - صاحبان بسیاری از کسب و کارها، زمان زیادی را صرف وظایف غیرضروری و وقت گیر می‌کنند که مسلماً نتایج خوشایندی نصیبشان نخواهد کرد. مشکل اینجاست که انجام برخی فعالیتها به صورت دستی، زمان زیادی نیاز دارد و آنها را از انجام وظایف و مسئولیتهای مهم و خطیر باز می‌دارد.

اما قطعاً برای هر مشکل و چالشی راه حلی وجود دارد. فراموش نکنیم که ما در عصر اینترنت و ارتباطات زندگی می‌کنیم و بیش از هر زمان دیگری در سراسر جهان به راحتی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که زحمت انجام مسئولیتهای وقت گیر را از دوشمان برمی‌دارند و ما را به سوی انجام وظایف ضروری تر و رشد و موفقیت بیشتر سوق می‌دهند که در ادامه با برخی از این نرم افزارهای کاربردی آشنا خواهیم شد.

1- Expensify

بسته به نوع کسب و کار شما، کارکنانتان احتمالاً ضمن کار خود هزینه هایی متحمل می‌شوند. سنجش و مدیریت تمامی مخارج و هزینه ها، بسیار زمان بر است. در این شرایط Expensify می‌تواند بسیار راهگشا باشد. این نرم افزار به کارکنان اجازه می‌دهد تا به سرعت رسید و یا قبوض پرداختی خود را اسکن کنند تا پس از کدگذاری شدن، به صورت خودکار وارد نرم افزار شود. همچنین می‌توان گزارشهای شخصی سازی شده را به ایمیل هر کسی ارسال کرد؛ خلاصه اینکه مجبور نیستید برای مدیریت امور مالی، زمان زیادی را صرف انجام محاسبات پیچیده کنید.

2- Zapier

 نرم افزار مدیریت کسب و کار

این نرم افزار، به سرعت تبدیل به یکی از محبوبترین ابزارهای اینترنت برای اتوماسیون طیف گسترده ای از کارها شد. این برنامه ارزشمند به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد تا برنامه های تحت وب خود را با ایجاد Zaps با هم ادغام کنند. به این ترتیب که در صورت انجام یک اقدام خاص در یک برنامه، یک اقدام دلخواه به طور خودکار در برنامه دیگری انجام می‌شود. همچنین می‌توان یک نمودار گردش کار از میان تمام این برنامه ها ترسیم کرد و همزمان وظایف مختلف یک کار را به خوبی مدیریت کرد. گفتنی است این نرم افزار از بیش از 750 برنامه مختلف پشتیبانی می‌کند، بنابراین هیچ مشکلی برای اتصال و ادغام برنامه های مورد نیازتان نخواهید داشت.

3- Stripe

به احتمال زیاد استارتاپ تازه کار شما به دنبال فروش آنلاین است. Stripe تضمین می‌کند که مشتریانتان پرداخت آنلاین و امنی داشته باشند. این نرم افزار هرگونه پرداختی را پشتیبانی می‌کند؛ از ارزهای بین المللی گرفته تا بیت کوین و Alipay تا مشتریانی از سراسر جهان را به سوی شما بکشاند. این نرم افزار کاربردی، فاکتورهای ماهانه، هزینه کارت اعتباری و سایر وظایف حسابداری و کلیدی را به صورت خودکار محاسبه می‌کند تا مجبور نباشید ساعتهای بی شماری را به این بخش ضروری از کسب و کارتان اختصاص دهید.

4- MailChimp

 نرم افزار مدیریت کسب و کار

ارسال ایمیلهای حرفه ای و حساب شده با طراحی مدرن، حفظ تماس با مشتریان تکراری و ایجاد ارتباط حرفه ای تر با مخاطبان، همگی از دستاوردهای این نرم افزار قدرتمند هستند. به کمک آن می‌توان زمان بندی ارسال ایمیلهای کاری را مدیریت کرد و حساب شده تر عمل کرد. امکانات بی نظیری چون ردیابی پاسخ دریافت کنندگان، بررسی بازخورد اجتماعی ایمیل، تجزیه و تحلیل مشتریان و بررسی عمیق داده های بازاریابی نیز در این نرم افزار مفید و کاربردی وجود دارد. همچنین طراحی ایمیلهای زیبا با شکل و شمایلی متفاوت و ارسال آن به افراد در زمان مناسب، از دیگر امکانات آن محسوب می‌شود که همه و همه باعث رشد و پیشرفت کسب و کارتان می‌شود.

5- Occasion Station

این نرم افزار به شما اطمینان می‌دهد چیزهای مهم را فراموش نخواهید کرد. سرویس مفیدی که امکان انجام وظایف ساده را به صورت خودکار میسر می‌سازد. دیگر برای فراموش کردن هدیه روز تولد، تبریک اعیاد و قرارهای کاری مهم، خود را سرزنش نخواهید کرد. چرا که این نرم افزار تمام مناسبتهای مهم و رویدادهای ضروری را به شما گوشزد خواهد کرد.

6- Active Campaign

این نرم افزار به تیم فروش شما کمک می‌کند تا با ساده سازی کارها، تأثیر بیشتری روی مشتریان بگذارند. Active Campaign روند تکرار فروش را با وظایف کلیدی و جریانهای فروش سفارشی که بر اساس اقدامات مشتری می‌باشند، مدیریت و بهترین فرصتهای فروش را شناسایی می‌کند، ضمن اینکه به فروشندگان کمک می‌کند تاکتیک های مناسب برای موفقیت را شناسایی کنند.

7- Needls

 نرم افزار مدیریت کسب و کار

پرواضح است که بازاریابی دیجیتال پرهزینه و وقت گیر است به خصوص اگر دانش و مهارت لازم برای مدیریت آنرا نداشته باشید، Needls نرم افزاری است که فرآیند اجرای یک کمپین تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی را به وسیله جمع آوری اطلاعات درباره کسب و کار شما ساده می‌کند. این نرم افزار مکالمات رسانه های اجتماعی را ردیابی و بررسی می‌کند تا پیام خود را به افرادی که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند ارسال کنید، به این ترتیب با هوشمندانه تبلیغ کردن، صرفه جویی اقتصادی نیز می‌کنید.

8- Google Calender

گاهی ساده ترین راه، بهترین راه حل است. Google Calender یکی از همین ساده ترین راه حل هاست. این نرم افزار همه کاره مناسب خانه و محل کار است. شما می‌توانید رویدادهای مهم را به آن اضافه کرده و آن را با دوستان، خانواده و همکارانتان به اشتراک بگذارید و رویدادهای مورد نظر را جستجو کنید. از آن می‌توان برای برنامه ریزی در امور مختلف بهره برد به این صورت که رویدادهای مهم و موردنظر شما، از ده دقیقه تا یک هفته قبل از وقوع آن، به شما اطلاع داده می‌شود و روشی فوق العاده برای پیگیری فعالیتهای مهم در زندگی شماست.

9- Asana

 نرم افزار مدیریت کسب و کار

ابزار Asana نرم افزاری برای بررسی و پیگیری کارهای تیمی است. حتی استارتاپهای کوچک برای تکمیل پروژه های سنگین، به تلاشهای چند نفره یک تیم نیاز دارند. این نرم افزار که کمک می‌کند کل تیم طبق نقشه حرکت کند، به سرعت وظایف را ایجاد، دسته بندی و اولویت بندی می‌کند. اعضای تیم، وظایف، پروژه ها، ملاقاتها و جلسات خود را به وسیله آن هماهنگ می‌کنند و حتی می‌توانند نظرات و ایده های خود را با بقیه اعضا به اشتراک بگذارند. با Asana زمان کمتری در جلسات صرف می‌کنید و مطمئن خواهید بود کارها در موعد مقرر انجام و اهداف شرکت محقق می‌شوند.

10- OurHome

ممکن است شما درگیر پروژه ای مهم در شرکتتان باشید، اما حق ندارید مسئولیتهای دیگر خود را در خانه و محل کار نادیده بگیرید. OurHome به کمکتان می‌شتابد تا عنان امور را به دست بگیرید و تمامی وظایف و مسئولیتهای خود را با سرعت و دقت بالا برنامه ریزی و ساماندهی کنید. درست است که هدف اصلی تولید این نرم افزار، ایجاد انگیزه برای انجام کارها در کودکان بود اما بسیاری از بزرگسالان به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده و با راهکارهای ساده اش مأنوس شده اند.

11- PitchBox

 نرم افزار مدیریت کسب و کار

حضور مقتدرانه در جستجوگرها، بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شما را تضمین می‌کند. این نرم افزار به کمک شما می‌آید تا وبسایتهای معتبر را شناسایی کرده و مخاطبان را تحت تأثیر و نفوذ خود قرار دهید. PitchBox جنبه های مختلف حوزه تجارت الکترونیک، از مشتری یابی گرفته تا پاسخ به ایمیلها، مدیریت می‌کند.

    نظرات