کره جنوبی هم به ممنوع کنندگان بیت کوین پیوست

کره جنوبی هم به ممنوع کنندگان بیت کوین پیوست

دولت کره جنوبی استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را در این کشور ممنوع خواهد کرد و به جمع کشورهای ممنوع کننده بیت کوین می‌پیوندد.

به گزارش اکوسیستم، مقامات کره جنوبی اعلام کردند که به زودی افزایش سرمایه از طریق هر نوع ارز دیجیتالی را ممنوع خواهند کرد. به نظر می‌رسد یک جنبش مقابله با ارزهای مجازی در دنیا در حال شکل گیری است.

پیش‌تر کشورهایی از جمله آمریکا، سنگاپور و کانادا در مورد شیوع استفاده از ارزهای رمزنگار هشدار داده بودند و چین نیز اولین کشوری بود که چندی پیش استفاده از این نوع ارز را برای تجارت در این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گفته کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، به زودی استفاده از هر نوع ارز رمزنگار شده در این کشور ممنوع اعلام می‌شود و پس از آن اگر موسسات مالی و دیگر نهادها از این ارزها استفاده کنند، مجازات های سنگینی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد، همچنین پس از این نظارت‌ها در بازارهای مالی افزایش خواهد یافت.

اعمال قانون ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده در کره جنوبی به علت نگرانی روز افزون در مورد بکارگیری این ارزها به منظور افزایش سرمایه و استفاده از آن در کلاهبرداری‌های مالی بوده است.

پس از انتشار این خبر، روز جمعه هر واحد بیت کوین به ۴ هزار و ۱۸۵ دلار و ۵۷ سنت کاهش یافت؛ این در حالی است که پیش از این به رکورد ۵ هزار دلار رسیده بود.

    نظرات