برگزاری اولین رویداد موپک در کشور

برگزاری اولین رویداد موپک در کشور

اولین رویداد موپک در زمینه تلفن همراه، برنامه ریزی و گسترش زندگی شهری با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز برگزار خواهد شد، این رویداد در تاریخ 26 الی 29 مهر ماه سال جاری در محل مجتمع تفریحی – تجاری کوروش برگزار می‌گردد.

به گزارش اکوسیستم، طی چند سال اخیر بکاربردن فناوری‌های ICT برای راه اندازی استارتاپ از دو جهت کاهش هزینه‌ها و آسان شدن امور اجرایی و اشتغالزایی از سوی بخش خصوصی و دولتی مورد استقبال قرار گرفته است.

یکی از سازمان دولتی که دارای پتانسیل زیادی برای حمایت، جذب و استفاده از ایده‌های استارتاپ‌ها است، شهرداری‌های هستند زیرا این سازمان هر روز و بطور مستقیم با مردم و احتیاجات آنها سروکار دارند.

شهرداری منطقه 5 تهران با همکاری ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و دیگر حامیان مادی و معنوی، اولین رویداد موپک (تلفن همراه، برنامه ریزی و توسعه زندگی شهری) را از تاریخ 26 لغایت 29 مهر ماه سال جاری در مجتمع تجاری کورش برگزار خواهد کرد.

محورهای این رویداد شامل شهر هوشمند، خدمات مربوط به مراکز و مجتمع‌های تجاری، گردشگری شهری و کارآفرینی، کارآفرینی در بافت فرسوده، اقتصاد شهری و خانواده‌ها، ترافیک و فرهنگ رانندگی، دستفروشی و سد معبر، مدیریت پسماند و تفکیک زباله (خشک و تر)، کارآفرینی اقشار آسیب‌دیده اجتماعی، زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار می‌شود.

این رویداد در دو قسمت برگزار می‌گردد، در بخش استارتاپ ویکند رویداد موپک، تمام شرکت کنندگان در محیطی مشترک قرار گرفته و با یاری مربیان خبره که از بین کارآفرینان موفق و متخصصین در زمینه مدیریت شهری انتخاب شده‌اند، تلاش می‌کنند که ایده‌های خود را به کسب و کارهای موفق تبدیل نمایند. از آنجا که ضریب نفوذ تلفن همراه میان مردم در حال افزایش است و همچنین تقاضا برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند نیز بالاتر رفته، لذا این ابزار مبنای طراحی و اجرای ایده‌های ارائه شده در رویداد موپک در نظر گرفته شده است.

در همین تاریخ یک نمایشگاه نیز برگزار می‌گردد که هدف از آن در وهله اول معرفی شرکت‌ها وکسب و کارهای نوپا، ایده دادن به فارغ‌التحصیلان برای دست پیدا کردن به جایگاه شایسته، تعامل و ارتباط با صنعت است و در مراحل بعدی معرفی ایده‌های شکل گرفته در استارتاپ ویکند، حمایت اقتصادی و به وجود آمدن فرصت برای تقویت کردن توانایی‌های شهروندان و اجرای اهداف حمایتی از افراد کارآفرین در راستای بهبود و ارتقاء زندگی شهروندان است.

اینگونه نمایشگاه‌ها اغلب فرصت مناسب را برای شتاب دهنده‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها به وجود می‌آورد تا با ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات نوآورانه آشنا شوند، زمینه‌های مشارکت و همکاری با یکدیگر را بررسی نموده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب افراد مورد نظر اقدام کنند.

    نظرات