مجوز تاسیس پارک علم و فناوری علوم پزشکی صادر شد

مجوز تاسیس پارک علم و فناوری علوم پزشکی صادر شد

دکتر محمد فرهادی، وزیر سابق علوم با اشاره به دریافت مجوز تاسیس پارک علم و فناوری گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز به کار این پارک علم و فناوری خواهیم بود.

به گزارش اکوسیستم، دکتر فرهادی در مراسم تکریم و معارفه رئیس اسبق و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به این نکته که این دانشگاه، دانشگاه انقلاب بوده و از تاریخچه‌ی زیبایی برخوردار است، زیرا این دانشگاه پیش از پیروزی انقلاب وجود نداشته، بیان کرد: موسساتی که پیش از انقلاب در حوزه علوم پزشکی وجود داشته و بطور مستقل کار می‌کردند و فارغ التحصیلانی نیز داشتند، پس از پیروزی انقلاب تجمیع شده و به دانشگاه علوم پزشکی ایران مبدل شدند.

وزیر سابق علوم گفت: این دانشگاه از زمانی که شروع به فعالیت کرد هویت خاص خود را داشته و علاوه بر زمینه علوم پزشکی، دانشکده مدیریت آن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و در حوزه علوم پایه نیز عملکرد خوبی را از آن شاهد بودیم. همچنین کتابخانه و اسناد ملی نیز در این دانشگاه قرار دارد که بر قابلیت‌های ممتاز آن می‌افزاید.

وی خاطر نشان کرد که این دانشگاه هم اکنون رتبه چهارم را دارد و در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران در بعضی از رشته‌های پزشکی از جمله ارتوپدی، چشم پزشکی و جراحی گوش و سر و گردن مرجع است و باید در آینده نیز این مرجعیت خود را حفظ کند.

دکتر فرهادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه‌هایی همچون صنعتی شریف و امیرکبیر در زمینه‌های بیولوژی، بیوتکنولوژی و... همکاری می‌کند، گفت: این دانشگاه موفق به دریافت مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز فعالیت آن خواهیم بود.

وی افزود: رئیس پیشین دانشگاه، دکتر حاجی میراسماعیل با سابقه درخشان در امر مدیریت توانسته بود که دانشگاه علوم پزشکی ایران را در طول چهار سال به خوبی اداره کرده و با کار تیمی سطح آن را ارتقاء دهد.

دکتر فرهادی در پایان خاطر نشان کرد: دکتر ناصری پور، رییس جدید این دانشگاه نیز سوابق مدیریتی درخشانی را در کارنامه خود دارد و با روحیه جوان گرایی، روشنفکری و قاطعیت می‌تواند روز به روز بر پویایی و پیشرفت دانشگاه بیفزایند.

    نظرات