چگونه سرمایه گذار مناسب برای ایده هایمان پیدا کنیم

چگونه سرمایه گذار مناسب برای ایده هایمان پیدا کنیم

جذب سرمایه گذار یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک پروژه است. در دنیا افراد زیادی وجود دارند که ایده های بسیار نابی در خصوص راه اندازی کسب و کار در ذهن خود می پرورانند اما متاسفانه به دلیل کمبود سرمایه نمی توانند این ایده ها را اجرایی کنند. از طرفی این افراد دانش کافی را برای مجاب کردن سرمایه گذاران برای اجرایی کردن ایده های خود ندارند. در این مطلب قصد داریم تا روش هایی برای جذب سرمایه ارائه دهیم.

اکوسیستم – بسیاری از کارآفرینان به دلیل کمبود سرمایه از اجرایی کردن بسیاری از ایده های خود برای راه اندازی کسب و کار منصرف می شوند. اما خوشبخانه در اطراف همه ما به عنوان کارآفرینان، سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که تمایل به سرمایه گذاری برای اجرایی کردن ایده های کاری ما دارند. تنها کافی است بدانیم چگونه این افراد را برای سرمایه گذاری در ایده هایمان مجاب و جذب کنیم.

اولین کاری که قبل از جذب سرمایه گذار برای اجرایی کردن پروژه خود نیاز است انجام دهیم این است که هرچه پول در حساب پس انداز خود داریم را برای راه اندازی پروژه استفاده کنیم. در واقع بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند بدانند که فرد صاحب ایده تا چه مقداری حاضر است برای راه اندازی ایده خود سرمایه گذاری کند. در واقع هرچه سرمایه ای که خود صاحب ایده برای اجرایی کردن ایده خود سرمایه گذاری می کند، بیشتر باشد، به سرمایه گذار نشان خواهد داد که ایده ارزش سرمایه گذاری دارد.

توجه داشته باشید که هر چه سهم سرمایه گذاری شما در پروژه خودتان بیشتر باشد، احتمال جذب سرمایه بیشتر از طرف سایر سرمایه گذاران برایتان بالاتر خواهد بود. تا جایی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که صاحبان ایده در صورتی که پول کافی برای راه اندازی اولیه پروژه خود را ندارند می توانند با فروش بخشی از وسایل خود مثل ماشین و غیره این سرمایه را تامین نماینند تا بتوانند جذب سرمایه بیشتری در آینده داشته باشند.

اثبات کردن اینکه سرمایه گذاری در پروژه می تواند برای سرمایه گذار سودآور باشد نیز یکی از کارهای بسیار مهمی است که فرد صاحب ایده برای جذب سرمایه باشد انجام دهد. در واقع سرمایه گذارها به دنبال سرمایه گذاری در پروژه هایی هستند که بیشترین سود آوری را برای آن ها به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است تمام تلاش خود را برای اینکه نشان دهید سرمایه گذاری در اجرایی کردن ایده شما می تواند بسیار سودمند باشد را باید انجام دهید. کمتر سرمایه گذاری حاضر است در پروژه ای سرمایه گذاری کند که اطلاعات کمی از نحوه اجرای آن و آینده آن در ذهن خود دارد. بنابراین سعی کنید نمایی روشن از وضعیت فعلی و آینده پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار دهید. این مرحله یکی از مهم ترین و یا شاید به جرات مهم ترین بخش از جذب سرمایه برای اجرایی کردن یک ایده است.

برنامه ریزی برای جذب سرمایه نیز یکی از قدم هایی است که می تواند به جلب سرمایه بیشتر برای راه اندازی و اجرای یک پروژه به صاحب ایده کمک کند. در واقع سرمایه گذار وقتی می بیند تمام مراحل کار بر اساس یک طرح و نقشه قبلی در حال اجرا شدن است تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری خواهد داشت. زیرا از نظر سرمایه گذار مشخص بودن هر مرحله از پروژه می تواند تضمینی برای واقعی بودن و ثمر رسیدن ایده و پروژه خواهد بود.

یکی دیگر از روش های جلب سرمایه راه اندازی کمپین هایی برای جذب سرمایه بیشتر است. در این نوع کمپین ها معمولا سرمایه به جای اینکه از طریق یک یا دو نفر تامین شود، افراد زیادی برای سرمایه گذاری در پروژه مشارکت خواهند داشت. این سرمایه گذاری می تواند از میزان بسیار کم تا بسیار زیاد باشد. در بسیاری از موارد افراد بر اساس میزان پولی که به عنوان سرمایه در اختیار پروژه قرار داده اند سهام و یا سود می گیرند.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *