شش سوالی که کارآفرینان باید قبل از راه اندازی کسب و کار از خود بپرسند

شش سوالی که کارآفرینان باید قبل از راه اندازی کسب و کار از خود بپرسند

اگر قبل از راه اندازی کسب و کار سوالات درستی را از خود بپرسید، بهره وری و سود دهی شرکت شما در آینده افزایش چشمگیری پیدا می کند. اما این سوالات کدام اند؟

اکوسیستم – اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار جدیدی گرفته اید و می خواهید پا به دنیای کارآفرینان بگذارید، باید به شما تبریک بگوییم. شما ذهن خود را منسجم کرده و تصمیم درستی گرفته اید. ولی ممکن است اکنون سوالات بی شماری در ذهنتان وجود داشته باشد که این هم چیز خوبی است.

اما، در این مرحله شما باید روی سوالات درست متمرکز شوید. این که از خود بپرسید کارت ویزیت شرکت شما باید چه رنگی باشد، سوال خوبی نیست.

در عوض باید سوالاتی از خود بپرسید که اهداف روزانه تان را مشخص کند، چرا که یک روز بدون هدف، روزی هدر رفته است. یکی دیگر از مزیت های اصلی پرسیدن سوالات درست از خودتان، آن است که این کار منجر به افزایش بهره وری سرعت یافتن جریان نقدی شما می شود.

به یاد داشته باشید که بدون وجود جریان نقدی، شما فقط یک سرگرمی دارید، نه یک کسب و کار! برای ایجاد جریان نقدی در شرکت خود باید بدانید که چه می فروشید، چرا آن را می فروشید، چه کسانی خواهان آن هستند، چرا آن ها چنین چیزی می خواهند و چگونه باید به آن ها دسترسی پیدا کرد. برای آگاهی یافتن از این موارد نیز باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • اندازه بازار من چقدر است؟
  • چه نکاتی را باید در قیمت گذاری مورد توجه قرار داد؟
  • جمعیت موجود در بازار من چگونه اند؟
  • نیاز این بازار چیست؟
  • جوامع این بازار شامل چه کسانی است؟
  • رقبای من در این بازار چه کسانی هستند؟

همان طور که می بینید این سوالات بسیار سودمند هستند. بگذارید مثالی بزنیم، ما اخیرا با یکی از کارآفرینان فعال در حوزه تجارت الکترونیک به نام “سلینتس” که شرکت فروش اسپینر راه اندازی کرده، گفتگویی داشتیم. او قبل از تاسیس برند خود، همه این سوالات را از خودش پرسیده است.

او متوجه شد که بازار بزرگی پیش رو دارد، ولی بازار اسپینر های ارزان قیمت و با کیفیت پایین (که مشتریان بیشتری هم دارد) کاملا اشباع شده است. او شاهد بود که اکثر سوپر مارکت ها وارد این بازار شده اند و برای جذب مشتریان، اسپینر های ارزان قیمت ۵ دلار در تمامی آن ها عرضه می شود.

اما در ادامه او فهمید که بازار اسپینر های گران قیمت و کلکسیونی دست نخورده باقی مانده است. این بازاری است که بدون پرسش سوالات گفته شده، برای کارآفرینان تازه کار قابل یافتن نیست.

اکنون او می داند که کجا باید دنبال مشتریان بالقوه اش بگردد.

اگر شما هم کارآفرینی هستید که به دنبال فروش محصول خاصی هستید، باید جوامع مختلف موجود در بازار مورد نظر را یافته و خود را در آن غوطه ور کنید. تحقیقات سلینتس پاسخ های بیشتر و سودآور تری را نیز به همراه داشت. او در مورد جمعیت بازار مورد نظرش تحقیق کرد و متوجه شد که کلکسیونر ها تنها خود را به یک خرید محدود نمی کنند. او دریافت که کلکسیونر های موجود در بازار او خانواده دارند و دوست دارند اشیای خریداری شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

او می گوید: “بسیاری از افراد بزرگسالی که اسپینر خریداری و جمع می کنند، بچه دارند. بنابر این، والدین جدیدترین اسپینر های گران قیمت را خریداری کرده و به کلکسیون خود اضافه می کنند و از طرف دیگر، فرزندان آن ها وسیله جدیدی برای بازی پیدا می کنند.”

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *