چالش های کسب و کارهای جدید در بازاریابی انلاین

آناهید اعظمی فر۲۸ آبان ۱۳۹۶

زمانی که یک کسب و کار شروع به بازاریابی آنلاین می‌کند، احتمالا به تمام داده‌ها و اطلاعات لازم دسترسی نداشته باشند. ولی به مرور و با گذشت زمان، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین بهبود یافته و ابهامات و شبهات از بین خواهند رفت.

 اکوسیستم – راه اندازی یک کسب و کار جدید بطور معمول با هیجان زیادی همراه است، اما اکثر استارتاپ‌ها اطلاع ندارند که چگونه می‌توانند بازاریابی آنلاین را به صورت مطلوب انجام داد. در این بین نکاتی وجود دارد که به آنها کمک می‌کند که بازاریابی آنلاین مناسبی داشته باشند.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگان وب‌سایت یک کسب و کار را نشان می‌دهند، اما اکثر استارتاپ‌ها که تازه شروع به کار کردند، نمی‌دانند که چطور می‌توان آمار بازدیدکنندگان را به دست آورند. با این وجود زمانی که جوانب مختلف مورد آزمایش و آزمون قرار گیرند، یک کسب و کار نوین می‌تواند برآورد صحیحی از عملکرد خود داشته باشند. مخاطبان باید با دقت بررسی شوند تا روندهایی را که بهتر به وب‌سایت جواب می‌دهند از این طریق شناسایی شده و نقاط ضعف معین گردد. با چک کردن و کنترل این تکنیک‌ها، پایه و زیرساخت یک کسب وکار خوب و مناسب خواهد شد.

استراتژی

بازاریابی آنلاین برای مخاطبین صورت می‌گیرد که احتمالا در آینده مشتری کسب و کار خواهند شد، از اینرو باید همه چیز به آن‌ها معرفی شود. برای این منظور می‌توان از موتورهای جستجو استفاده کرده تا افرادی که به خدمات کسب و کار احتیاج دارند، پیدا شوند. نخست باید مشتریان بالقوه‌ی استارتاپ نوپا مورد مطالعه قرار گیرند تا مشخص شود آنها به چه چیزهایی علاقمند هستند. بدین ترتیب کسب و کارهای نوپا می‌توانند به استراتژی‌های مطلوب و قدرتمندی برای بازاریابی آنلاین محصولات دست پیدا کنند، حتی اگر مشتریان آنها در طول زمان تغییر کنند.

رشد و مقیاس‌پذیری

یک کسب و کار نوپا ممکن در بازاریابی آنلاین با موفقیت‌های زودهنگامی مواجه شوند و یا آنکه اصلا به موفقیت دست نیابند، در هر صورت مدیران یک کسب و کار باید بدانند که چطور به رشد ادامه دهند. در همین راستا آنها باید بدانند که چگونه به هدف مرحله‌ی بعدی استارتاپ خود دست یابند. پس از گذشته یک الی سه ماه از آغاز بازاریابی آنلاین، با استفاده از موتور جستجوگر گوگل رتبه وب‌سایت خود را بسنجید. با مطالعه‌ی الگوهای به دست آمده از گوگل باید محتوای وب‌سایت برای مشتریان بهینه شود. محاسبه‌ نمودن معادله‌ی هزینه فایده‌ی نیز یک عنصر ضروری است که نباید فراموش شود. علاوه بر این همواره باید برای آینده کسب و کار برنامه ریزی شود، زیرا همین آینده نگری می‌تواند یک کسب و کار نوپا را به پیروزی برساند. با استفاده از خدمات ارائه شده توسط Google Display Network در گوگل ادوردز و شبکه‌های اجتماعی، داده‌های بیشتری جمع آوری شده که آنالیز آنها می‌تواند پیامدهای خوبی برای کسب وکارها داشته باشند.

رقباء

مدیران یک استارتاپ باید بدانند که در بازار محصول خود با رقبای زیادی روبرو هستند و این موضوع معایب و مزایای خود را دارد. مزیت حضور رقبا در حوزه‌ی کاری این است که مدیران یک کسب و کار باید مداوم به بهبود فرآیندها و استراتژی‌های بازاریابی خود بپردازند، در این میان استفاده ار افرادی که در حوزه‌ی فعالیت یک کسب و کار تجربه‌ی بیشتری دارند، مفید خواهد بود. به رقیبان باید به چشم سوژه‌هایی که درس‌هایی برای بهبود کسب و کار دارند، نگاه شود، نه فقط به چشم افرادی که قصد دارند مشتریان شما را جذب کنند. یک کسب وکار نوپا باید نظارت دقیقی بر تکنیک‌های بازاریابی آنلاین خود داشته باشد و بتواند در این حوزه متمرکز باقی بماند تا بطور مداوم پیشرفت کند.

بودجه

در ابتدای شروع به کار یک کسب و کار، هیچ بودجه‌ی دقیقی در دست نیست، اهداف باید مشخص شده و راه‌های مطلوبی نیز برای دستیابی به این اهداف در نظر گرفته شود. در این مرحله باید بودجه‌بندی صحیحی داشته باشند و برای این مسئله باید اطلاعات و کلیک‌های کافی از مشتریانی که برای دریافت خدمات به وب‌سایت مراجعه می‌کنند را داشته باشند. کسب و کارها نباید در مورد محاسبه درآمد و مخارج دغدغه‌ای داشته باشند، زیرا زمانی که تجربه و دانش بیشتری در مورد استراتژی‌های بازاریابی آنلاین به دست آید، بودجه‌بندی منطقی‌تر و بهتری خواهند داشت.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


درباره ما

اکوسیستم، رسانه ای برای اطلاع رسانی اخبار، رویدادها و نقد و بررسی استارتاپ ها، کسب و کارها و به طور کلی اکوسیستم کارآفرینی ایران است.



خبرنامه