تاپیک پنجم: از ظهور سیلیکون ولی دیگر در اروپا تا معرفی مدیرعامل علی بابا به عنوان ثروتمندترین آسیایی

تاپیک پنجم: از ظهور سیلیکون ولی دیگر در اروپا تا معرفی مدیرعامل علی بابا به عنوان ثروتمندترین آسیایی

این هفته نیز طبق روال گذشته در تاپیک با خلاصه ای از مهم ترین رویداد ها و اخبار هفته گذشته در سراسر جهان در خدمت شما خواهیم بود. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته در دنیای کسب و کار و استارت آپ جهانی اتفاقات زیادی رخ داد. از ظهور سیلیکون ولی دیگر در اروپا تا استفاده از فناوری های جدید در شرکت های معتبر دنیا برای تولید محصول مانند گوچی اخبار مهمی بود که در رسانه های نختلف خارجی منتشر شد.

یکی از اخبار مهمی که هفته گذشته در خبرگزاری های مهم اقتصادی دنیا منتشر شده بود ظهور سیلیکون ولی دیگر در اروپا بود. در این خبر به این نکته اشاره شده است که کمتر از یک دهم درصد جمعیت جهان یعنی حدود سه میلیون نفر در سیلیکون ولی زندگی می کنند اما حدود نیمی از با ارزش ترین شرکت های فعال در حوزه فناوری در این نقطه از جهان تاسیس شده و به فعالیت خود ادامه می دهند. اما اتحادیه اروپا به این موضوع واقف بوده و اولویت های زیادی را نیز در ارتباط با این موضوع در دستور کار قرار داده است. این اتحادیه در حال فراهم آوردن آموزش متناسب با نیازهای حرفه‌ای کارآفرینی، بهبود دسترسی به منابع مالی و افزایش دسترسی به استعدادها هستند.

طراحی و ارائه اپلیکیشن GetBusy برای مدیریت پروژه نیز از جمله خبرهای مهمی بود که مورد توجه بسیاری از مدیران استارت آپ های مختلف قرار گرفت. این اپلیکیشن به کاربر خود امکان مدیریت پروژه و انجام وظایف مربوط به مدیر پروژه به خصوص آن دسته از وظایفی که تکراری و خسته کننده هستند مثل ارسال فایل های مختلف به افراد گروه، برنامه ریزی برای افراد و یادآوری وظایف هر فرد در گروه را می دهد. می توان گفت این اپلیکیشن به نوعی یک اپلیکیشن همه کاره برای مدیریت پروژه است.

پیشتازی برند گوچی در استفاده از نوآوری و فناوری های نوین در تولید محصولات. این خبر از جمله خبرهای مهمی بود که توجه بسیاری از علاقه مندان به برندهای معتبر جهانی از جمله گوچی را به خود جلب کرد. در این خبر آمده است که در گروه گوچی مدیران استراتژیک نوآوری، نگران هر چیزی هستند که دید واحساس مشتری از فروشگاه­ های خرده فروشی، تایپوگرافی تبلیغات، و کیفیت خدمات و همچنین طراحی محصولات جدید را تحت تاثیر قرار می­ دهد.

مدیر عامل علی بابا بار دیگر لقب ثروتمند ترین مرد آسیایی را به خود اختصاص داد. جک ما، مدیر عامل گروه علی بابا به عنوان ثروتمند ترین مرد آساییی جهان در صدر لیست ثروتمندان آسسایی قرار گرفت. چندی پیش نشریه فوربس اعلام کرده بود که ثروت جک ما برابر با ۳۷.۴ میلیارد دلار ارزیابی‌شده است و پس از او، Ma Huateng، ریاست هیئت‌مدیره شرکت Tencent میلیاردر اینترنتی چین شناخته شد و ثروت ایشان برابر با ۳۶.۷ میلیارد دلار  ارزیابی شد. علی‌بابا هفته گذشته اذعان کرد که ۵۶ درصد درآمدش در سه‌ماهه اخیر افزایش ‌یافته است که این افزایش به دلیل رشد درفروش کسب‌وکار آنلاینش است. در هفته مذکور، رشد سهام این شرکت ۱۰.۴ درصد شد.

ارائه پلتفرم جدیدی برای سرمایه گذاری های کوچک در صنایع بزرگ نیز توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. در دنیا افراد زیادی وجود دارند که تمایل به سرمایه گذاری در شرکت های مختلف دارند . از طرفی بسیاری از شرکت ها برای ادامه فعالیت های خود نیاز به جذب سرمایه دارند اما تمایلی به فروش سهام شرکت خود ندارند. این پلتفرم که به starwise مشهور است می تواند برای شرکت های بزرگ بدون فروش سرمایه جذب سرمایه کند و از طرفی افرادی که تمایل به سرمایه گذاری های کوچک حتی تا 90 هزار دلار تا 150 هزار دلار را دارند می توانند از این پلتفرم برای سرمایه گذاری استفاده نمایند.

نظرات