رویداد کارآفرینی دانش آموزی بومی نو برگزار شد

رویداد کارآفرینی دانش آموزی بومی نو برگزار شد

موسسه کارآفرینان شایسته فردا (مجری طرح ملی کاشف) با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، رویداد آموزشی فرهنگ سازی "بومی نو- فین تک" را با رویکرد بازار سرمایه ایران در مردادماه 1396 با بیش از 40 نفر از دانش آموزان مستعد کشور به اجرا گذاشته است.

به گزارش اکوسیستم، نخستین رویداد استارتاپی حوزه بازار سرمایه برای دانش آموزان در قالب مسابقات کسب و کار دانش آموزی توسط مؤسسه کارآفرینان شایسته فردا (مجری طرح ملی کاشف؛ تحت نظارت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران) و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در تاریخ 19 الی 20 مرداد ماه برگزار شد.

در این رویداد دانش آموزان با هدف آشنایی با بوم مدل کسب و کار به صورت تیمی با طرح ایده‌های نوآورانه در حوزه بازار سرمایه به رقابت پرداختند. رضا زعفریان، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی و مدیر طرح کاشف گفت: در جلسات آموزشی به این نتیجه رسیدیم که دانش آموزان نیازمند انگیزه، حمایت، تشویق و راهنمایی هستند تا بتوانند ایده‌های کسب و کارهای جدید را به دست آورند؛ بنابراین به ایده یک استارتاپ تخصصی در حوزه مالی رسیدیم و نام آن را هم به طور مشترک " بومی نو- فین تک " گذاشتیم تا بتوانیم دانش آموزان را به سمت استارتاپ های مالی در حوزه بورس، بانک و خدمات بیمه‌ای هدایت کنیم. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه این نخستین " بومی نو" تخصصی دانش آموزی است که در حوزه مالی با تمرکز بر بازار سرمایه برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد که چنین برنامه‌هایی در سراسر ایران برگزار شود.

در این رویداد در مجموع 21 ایده مطرح شد که از بین آن ها هشت ایده انتخاب شدند و دانش آموزان به تیم های  4 تا 5 نفره تقسیم شدند و برروی ایده ها به کمک مربیان به فعالیت پرداختند در پایان به تیم های برگزیده در هر بخش جوایزی اهدا گشت و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس از 3 ایده برتر که مرتبط با مبحث بازار سرمایه بود اعلام حمایت کرد.

    نظرات