ترکیب توربین های بادی با باتری های عظیم ساخت شرکت تسلا

ترکیب توربین های بادی با باتری های عظیم ساخت شرکت تسلا

پروژه Revolution Wind Farm با پیوند دادن توربین های بادی ساحلی به باتری های عظیم ساخت شرکت تسلا، تحولی عظیم در دنیای انرژی های تجدید پذیر به وجود می آورد.

به گزارش اکوسیستم، با توجه به پیوند ناگسستنی مصرف زغال سنگ و سوخت های فسیلی با تغییرات اقلیمی، استفاده از سوخت های تجدید پذیر ضرورت فراوانی یافته است، ولی متاسفانه این روز ها انرژی های بادی حسابی بد نام شده اند. سلول های خورشیدی به لطف قابلیت نصب در مقیاس بزرگ و کوچک در مزارع پهناور و بام های منازل مسکونی به شدت مورد توجه اهالی سیلیکون ولی قرار گرفته اند. از طرف دیگر، توربین های بادی سازگاری کمتری داشته و مورد بی توجهی هستند. اگرچه این توربین ها در تامین انرژی های تجدید پذیر نقش مهمی دارند، ولی بسیار پرهزینه بوده و نصب آن ها نیز دشوار است.

اما پیشرفت های صورت گرفته در پروژه نیروهای بادی ساحلی مجددا روح تازه ای به کالبد بی جان انرژی های بادی دمیده است. شرکت تسلا با این پیشرفت ها همراه شده تا پروژه Revolution Wind Farm متولد شود. این یک پروژه ساحلی است که طی آن حدود ۲۰ کیلومتر از سواحل مارتا در وینایارد ماساچوست تحت پوشش قرار می گیرد. در صورت موفقیت این پروژه، نقطه عطفی در صنعت انرژی های بادی پدید خواهد آمد.

شرکت Deepwater Wind در روز ۳۱ ژولای از برنامه خود برای احداث پروژه Revolution Wind Farm خبر داد. Revolution Wind Farm یک نیروگاه ۱۴۴ مگاواتی است که می تواند انرژی کافی برای ۸۰ هزار خانه را فراهم کرده و به یک ذخیره ساز انرژی ۴۰ مگاواتی که توسط تسلا ساخته شده، متصل شود.

به گفته مدیر عامل Deepwater Wind، پروژه Revolution Wind بزرگترین نیروگاه ترکیبی ساحلی با ذخیره ساز های انرژی در جهان است. او می گوید: این نیروگاه ترکیبی آنقدر قابل اتکا و مقرون به صرفه است که می تواند باعث شگفتی همه مردم شود.

مشارکت تسلا در این پروژه نه تنها اقبال عمومی را نسبت به آن می افزاید، بلکه یکی از مشکلات دیرینه انرژی های تجدید پذیر، یعنی ذخیره انرژی، را حل خواهد کرد. یکی از مهم ترین سوالات موجود در مورد انرژی های پاک این است که چگونه می توان از ثبات و پایداری انرژی در این سیستم اطمینان حاصل کرد. بدون وجود منبع ذخیره ساز پایدار، انرژی های خورشیدی در شب ها ناکارآمد بوده و انرژی ها بادی نیز در روز های آرام قابل دسترس نیستند. پیوند دادن مکانیسم تولید انرژی با باتری های عظیم می تواند این مشکل را حل کند، ولی تا کنون باتری ها بیشتر برای انرژی خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته بودند. اکنون تسلا موفق به ساخت باتری هایی شده که امکان ذخیره انرژی را هم در مقیاس بزرگ و هم کوچک و مسکونی فراهم می کند.

    نظرات