هفت گیاه مناسب برای نگه داری در دفتر و میز کار

هفت گیاه مناسب برای نگه داری در دفتر و میز کار

نگهداری گیاهان در محیط کاری می تواند در افزایش بهره وری و تمرکز شما موثر باشد. در اینجا قصد داریم هفت گیاه مناسب برای نگهداری در دفتر و روی میز کار را معرفی کنیم.

اکوسیستم - مطالعات نشان می دهد که کار کردن در کنار گیاهان می تواند به افزایش تمرکز انسان کمک کند، ولی محیط پر از نور مصنوعی ادارات برای همه گیاهان ایده آل نیست. به همین جهت ما از کریستوفر سچ، متخصص گیاهان، در مورد نمونه های مناسب برای قرار دادن روی میز کار و دفاتر سوال کردیم.

به گفته کریستوفر، مهم ترین عاملی که در هنگام انتخاب یک گیاه برای قرار دادن روی میز کار باید به آن توجه کرد، مقدار نور محیط و طبیعی یا مصنوعی بودن آن است.

موس بال (خزه توپی)

موس بال (Marimo Moss Ball) یک گیاه آبزی و آکواریومی است. کریستوفر سچ می گوید: این گیاه برای میز کار های کوچک و با نور طبیعی مناسب است و به رسیدگی زیادی هم احتیاج ندارد. این گیاه را باید در یک ظرف شیشه ای قرار داد و آب درون آن را هر هفته یا دو هفته یکبار عوض کرد.

ساکیولنت ها و کاکتوس ها

به گفته کریستوفر، اگر میز کار شما نور مستقیم خورشید را دریافت می کند، تعداد گیاهانی که شما می توانید از آن ها مراقبت کنید به شدت بالاتر است. ساکیولنت ها (گیاهان آبدار) و کاکتوس های مینیاتوری برای میز های کوچک مناسب اند و تنها هر هفته یا دو هفته یکبار باید آبیاری شوند.

زامیفولیا

اگر میز کار شما اندکی بزرگ تر است، گیاه زامیفولیا برای شما ایده آل است. این گیاه را باید هفته ای یکبار آبیاری کرد و کمی از پنجره دور تر قرار داد.

گیاه زبان مادر شوهر

(مترجم: بله، نام این گیاه در فارسی همین است!) نحوه مراقبت از این گیاه با زامیفولیا مشابه است (نور غیر مستقیم خورشید، آبیاری هفتگی یا هر دو هفته). برخی از گونه های این گیاه تا ۲۰ سانتی متر و برخی دیگر تا ۹۰ سانتی متر هم رشد می کنند (نوع دوم را می توان در دفاتر خصوص استفاده کرد).

آگلونما

گیاه آگلونما برای افرادی که دفتر خصوصی با تابش کم نور مستقیم خورشید دارند، مناسب است. برخی از نمونه های این گیاه می تواند بیش از ۹۰ سانتی متر رشد کند.

گیاهان هوازی

به گفته سچ، این گیاهان به مراقبت بیشتری نیاز دارند، ولی معمولا باید هر دو روز یک بار آب روی آن اسپری شود و این می تواند کافی باشد. بهتر است گیاهان هوازی در محیط هایی با رطوبت بالا نگه داری شود. بنابر این اگر سیستم های تهویه مطبوع دفتر کار شما به طور مداوم روشن است، از نگه داری این گیاهان خودداری کنید.

گیاه مرغ بهشتی

این گیاه نام خود را از گل های خود که شبیه به پرندگان است گرفته است. مرغ بهشتی یک گیاه بلند است که هر هفته یا دو هفته یک بار به آبیاری نیاز دارد.

    نظرات