رونمایی از مرکز ملی پایش محیط کسب و کار

رونمایی از مرکز ملی پایش محیط کسب و کار

به گزارش اکوسیستم، مهرناز اصفهانی کارشناس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار گفت: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و وزارت اقتصاد، مرکز ملی پایش محیط کسب ‎‌و کار راه ‌اندازی گردید.

وی افزود: این مرکز با هدف اطلاع‌رسانی به متقاضیان مجوزهای مربوط به کسب و کار به عنوان سرویسی در پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک راه اندازی شده است.

اصفهانی با اشاره به این موضوع که مرکز ملی پایش محیط کسب و کار به صورت آزمایشی راه اندازی شده، گفت: این مرکز در ذیل وزارت امور اقتصاد و دارایی راه اندازی شده است.

کارشناس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار سایر اهداف راه اندازی این مرکز را اطلاع از فوریت‌های کسب و کار و آشنایی با قوانین مربوط با فرایندهای صدور مجوز برای گسترش کسب و کار عنوان کرد.

وی به این نکته اشاره کرده که بر مبنای شاخص جهانی کسب و کار که از سوی بانک جهانی هر ساله اعلام می‌شود، افزایش رتبه ایران در این شاخص می‌تواند کمکی موثر به جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد باشد.

اصفهانی در ادامه بیان کرد: بر این اساس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار با مهیا کردن بستری مناسب قصد دارد به گسترش کسب و کار در کشور کمک کند تا جایگاه کشور در این شاخص جهانی بهبود یابد.

وی در پایان گفت: این مرکز ملی در چهار بخش سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)، پایگاه اطلاعاتی قوانین و مقررات محیط کسب و کار، سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز (دادور) و مرکز فوریتهای محیط کسب و کار فعالیت می‌کند.

به گفته اصفهانی، دسترسی به این مرکز از طریق سامانه مرکز ملی محیط کسب و کار و اپلیکیشن اندرویدی میسر است.

    نظرات